در هفته مد نیویورک چه خبر است؟ 

هفته مد نیویورک تحت تاثیر مرگ ملکه الیزابت دوم در حال برگزاری است

-Roy Rochlin / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

نمایش‌های بهار ۲۰۲۳ در هفته مد نیویورک به طور رسمی آغاز شده است تا چهاردهم این ماه ادامه خواهد داشت. در طول هفته آینده جمعیت مد منهتن برای تماشای آخرین مجموعه‌های طراحان در آن حضور خواهند داشت. در ردیف جلوی تماشاگران بسیاری از نمایش‌ها ستاره‌های معروف و محبوبی نشسته‌اند که از سبک‌های لباس مورد علاقه‌شان یادداشت برمی‌دارند تا بتوانند آنها را در اولین فرصت بپوشند.

در اولین روز این نمایش معروف مد، گروهی از طراحان مشهور مجموعه‌های جدید خود را به نمایش گذاشتند. نمایش مجموعه کریستین سیریانو در خانه سابق الیزابت تیلور در میدتاون برگزار شد و ستاره‌های نام‌داری مثل جانت جکسون، خواننده  و آلیشیا سیلورستون، هنرپیشه آمریکایی به تماشای مدل‌هایی چون کارن السون نشستند که با کلاههای بزرگ و لبه پهن و لباس‌های بزرگتر از سایز از پله‌های مارپیچ پایین می‌آمدند.

فندی نیز جشن بیست و پنجمین سالگرد تولید کیف نمادین باگت خانه مد خود را به نمایش گذاشت. در این مراسم طراح از همکاری با مارک جیکوبز و تیفانی و شرکا پرده برداری کرد. در ردیف تماشاچیان این نمایش افراد مشهوری چون کیم کارداشیان، سارا جسیکا پارکر، نائمی واتس، کیت ماس، شالوم هارلو، امبر ولتا و دیگران حضور داشتند. پایان باشکوه نمایش اما حضور لیندا اوانجلیستا ستاره مد ۵۷ ساله بود که ستاره فعلی فندی است. او با یک شنل آبی با شکوه از تیفانی و در حالیکه کیف باگت نقره‌ای فندی را روی دستش انداخته بود به صحنه آمد و مورد تشویق ایستاده جمعیت قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علاوه بر فندی و کریستین سیریانو، ساکس خیابان پنجم نیز مجموعه پاییز خود را به نمایش گذاشت. این نمایش با موزیک عالی و مهمانان برجسته و حضور اختصاصی ستاره بزرگ کلوئی بیلی برگزار شد.

داستان اصلی نمایش مونسه که در غافلگیری خبر مرگ ملکه الیزابت دوم برگزار شد، مجموعه کت و شلوارهای نازک و کرست بود. فرناندو گارسیا و لورا کیم که طراحان هنری اسکار دلا رنتا هم هستند سعی کرده‌اند بی‌پروایی ورزشی مونسه را با مجموعه مجلل زنانه اسکار ترکیب کنند.

در نمایش مجموعه آلتوزارا لباس‌های اغواگرانه‌ای از فرم‌های متناسب تا آزاد وجود داشت. ژوزف آلتوزارا در مجموعه بهار خود سعی می‌کند «ایده سفر و طبیعت برای رسیدن به یک تجربه توهم‌زا» را به تصویر بکشد. این نمایش مثل یک سفر یا تصویر رویایی، با طرح‌های کلاسیک ممتازی چون پیراهن‌های راه راه، کت‌های بند کشی شده، و دامن‌های کوتاهی که آلتوزارا آنها را تغییر داده بود تا نه حاضری و نه کلاسیک باشند شروع می‌شد. کت‌های بزرگ‌تر از سایز و کتانی‌های کِدز نیز آنها را تکمیل می‌کردند.

فه‌نوئل با تکیه بر تجربه شخصی این جرات را به خرج داد که در این فصل با مجموعه‌ای زیبا و احساسی روی صحنه برود و دید صادقانه‌تری از آشفتگی و پیچیدگی زندگی‌ای که تجربه می‌کند به نمایش بکشد. او برای انتقال پیام خود، نمایش بهاری‌اش را در سه مرحله برگزار کرد. مرحله اول با استفاده از پارچه‌های نرم و ظاهری شبیه انسان‌های اولیه احساس مسحور کننده نرمی منتقل می‌کرد. مرحله دوم تاکید بر رنگ‌های تیره بود که به گفته طراح «برای بیان درد خود» استفاده شده بود، «لباس زیبایی که من در موقعیت دردناکی ساخته بودم». در مرحله سوم طراح با تمرکز بر تولد دوباره و شادی از رنگ‌های متنوعی شامل گل‌های گلدوزی شده صورتی  روی پارچه‌های توری سیاه، سبز تیره و بنفش سلطنتی استفاده کرده بود. آنچه که نمایش را تمام کرد، لباس مجلسی‌ای بود که با پول کاغذی ساخته شده بود. او با این لباس می‌خواست در مورد مراقبت از خود و اولویت دادن به خودمان صحبت کند. چنانچه در گفتگو با ووگ اظهار داشت: «بیایید دیگر چیزی را کنار نگذاریم. نه پول، نه تجربه. ما (زنان) لیاقت همه چیز را داریم و می‌توانیم آن را داشته باشیم.»

با توجه به اینکه هنوز تعداد زیادی از نمایش‌های مد باقی مانده است، حتما تعداد افراد مشهوری که در این نمایش مد شرکت خواهند کرد بیشتر و بیشتر خواهد شد. آنچه خواندید تنها خلاصه‌ای از دو روز اول این رویداد بود. روزهای آینده مطالب ما را برای پیگیری ستاره‌های مورد علاقه خود دنبال کنید.

بیشتر از مُد و زیبایی