سخنگوی نیروی دریایی آمریکا: انتشار ویدیوی بشقاب‌پرنده‌ها به امنیت ملی آسیب می‌زند

«انتشار این اطلاعات ممکن است اطلاعات ارزشمندی در مورد عملیات، نقاط ضعف یا قابلیت‌های وزارت دفاع یا نیروی دریایی در اختیار دشمنان بگذارد»

سخنگوی نیروی دریایی تایید کرد تعداد بیشتری از این ویدیوها وجود دارد-Handout / DoD / AFP

نیروی دریایی ایالات متحده گفت که ویدئوهای دیده‌نشده و محرمانه بیشتری از اشیاء پرنده ناشناس (UFO) را به‌طور عمومی منتشر نخواهد کرد و افزود که انجام این کار «به امنیت ملی آسیب می‌رساند.»

سخنگوی نیروی دریایی ایالات متحده هفته گذشته در واکنش به درخواست قانون آزادی اطلاعات (FOIA) که «بلک والت» (Black Vault)، یک سایت شفافیت دولت ایالات متحده، ارائه کرده بود، چنین گفت.

سخنگوی نیروی دریایی نوشت: «انتشار این اطلاعات به امنیت ملی آسیب می‌زند، زیرا ممکن است اطلاعات ارزشمندی در مورد عملیات، نقاط ضعف و/یا قابلیت‌های وزارت دفاع/نیروی دریایی در اختیار دشمنان بگذارد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وب‌سایت «بلک والت» پیش از این یک آرشیو قابل دانلود از تمامی موارد موجود پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP) را که در دسترس عموم است، منتشر کرده بود. پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP)، طبقه‌بندی دولت ایالات متحده در مورد یوفوها است.

تنها یک روز پس از آن که پنتاگون سه ویدیو یوفو ثبت‌شده به دست خلبانان نیروی دریایی ایالات متحده را از حالت محرمانه خارج کرد، بلک والت درخواست قانون آزادی اطلاعات (FOIA) داد و از واحد نیروهای مسلح خواست تا سایر ویدیوهای مربوط به پدیده‌های هوایی ناشناس را تحویل دهد.

سخنگوی نیروی دریایی ضمن تایید اینکه تعداد بیشتری از چنین ویدیوهایی وجود دارد، گفت: «هیچ بخشی از ویدیوها را نمی‌توان برای انتشار سوا کرد.»

در حالی که نیروی دریایی ایالات متحده در گذشته سه ویدیو پدیده‌های هوایی ناشناس را از حالت محرمانه خارج کرده بود، گفت که واقعیت به‌خصوص این ویدیوها منحصربه‌فرد بود و افزود که این ویدیوها پیش از انتشار رسمی، از طریق کانال‌های غیررسمی منتشر شده بودند.

«آن رخدادها دردر عرصه عمومی به‌طور گسترده مورد بحث قرار گرفت. در واقع، مجراهای خبری اصلی، توجه ویژه‌ای به این رخدادها نشان دادند. با توجه به حجم اطلاعاتی که در مورد این مواجهه‌ها [با یوفوها] در دسترس عموم است، امکان انتشار پرونده‌ها بدون آسیب بیشتر به امنیت ملی وجود داشت.

پنتاگون ایالات متحده گفته بود که این سه ویدیو برای روشن کردن تصورات غلط افراد در مورد واقعی بودن یا واقعی نبودن فیلم، «یا وجود یا وجود نداشتن چیزهای بیشتری در این ویدیوها» منتشر شده بودند.

همچنین سی‌بی‌اس نیوز (CBS News) در سال ۲۰۲۱،  در برنامه ۶۰ دقیقه ای خود، برنامه ای در مورد یوفوها پخش کرد که شامل مصاحبه با دو خلبان سابق نیروی دریایی بود که در سال ۲۰۰۴ برای بررسی یک پدیده‌ هوایی ناشناس (UAP) به سواحل سن دیگو اعزام شده بودند.

بر اساس گزارش‌ها، «بلک والت» در پاسخ به جدیدترین اعتراف نیروی دریایی، درخواستی مبنی بر انتشار ویدیوهای اجازه‌ داده‌ نشده را ارائه کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان