درآمد گردشگری امارات متحده عربی از پنج میلیارد دلار گذشت

تعداد مهمانان هتل‌ها در نیمه نخست سال جاری به ۱۲ میلیون نفر رسید که ۴۲ درصد رشد نشان می‌دهد

درآمد صنعت گردشگری امارات متحده عربی در شش ماهه نخست سال جاری میلادی از پنج میلیارد دلار عبور کرد. این درحالی است که انتظار می‌رود در شش ماهه دوم سال جاری میلادی باتوجه به برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر، درآمد گردشگری امارات بیش از پیش افزایش یابد.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست‌وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی پس از نشست کابینه در ابوظبی گفت: «در نیمه نخست سال جاری، درآمد گردشگری ما از ۱۹ میلیارد درهم (۵.۲ میلیارد دلار) گذشت و تعداد مهمانان هتل‌ها به ۱۲ میلیون نفر رسید که ۴۲ درصد رشد نشان می‌دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتظار می‌رود دبی در جریان برگزاری جام جهانی میزبان تعداد زیادی از فوتبال‌‌دوستان باشد. آنها می‌توانند به طور روزانه به قطر پرواز کنند و مسابقات را از نزدیک ببینند و دوباره برای اقامت به دبی بازگردند.
به گزارش العربیه، فرودگاه دبی که شلوغ‌ترین فرودگاه جهان به‌شمار می‌رود در نیمه نخست سال جاری میلادی میزبان ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر بوده است که ۱۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

حاکم دبی می‌گوید که نرخ رشد اقتصادی سال جاری در امارات متحده عربی هم از ۲۲ درصد عبوری کرده است و تجارت خارجی به بیش از یک تریلیون درهم رسیده است.

امارات برنامه‌های متعددی برای رونق بیش از پیش گردشگری و کاهش وابستگی به درآمد نفتی و ایجاد تنوع در درآمدهای اقتصادی در دست اجرا دارد.

بیشتر از سفر