چه کسی تاج‌های مشهور ملکه را به ارث خواهد برد؟

دو نوع مجموعه سلطنتی وجود دارد؛ جواهرات سلطنتی بریتانیا که در اختیار پادشاه یا ملکه حاکم است و دیگری مجموعه شخصی ملکه است

ملکه الیزابت دوم یکی از نفیس‌ترین مجموعه‌های شخصی جواهرات در دنیا را داشت.

طبق گزارش‌ها، ملکه که بعدازظهر پنجشنبه (۸ سپتامبر) در ۹۶ سالگی درگذشت، حدود ۵۰ تاج در مجموعه باشکوهش داشت.

در واقع، بعضی از اقلام مجموعه او در برج لندن به نمایش گذاشته شده‌اند. دو نوع مجموعه سلطنتی وجود دارد؛ جواهرات سلطنتی بریتانیا که در اختیار پادشاه یا ملکه حاکم است و دیگری مجموعه شخصی ملکه.

مجموعه شخصی علیاحضرت در اصل اقلامی که به ارث برده بود، هدایایی که اعضای خانواده به او اهدا کرده بودند یا آن‌هایی که خودش خریده بود را شامل می‌شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد که بیشتر تاج‌های ملکه به مجموعه خصوصی‌اش تعلق دارد، از این‌ رو، فرض بر این است، او می‌تواند آن‌ها را به هر کسی که می‌خواهد بدهد.

جاش رام، تحلیلگر سلطنتی، به نیویورک پست گفت: «احتمال دارد که او این‌طور خواسته باشد اقلامی از مجموعه خصوصی‌اش را به عزیزانش منتقل کند. بخش عمده‌ای از مجموعه به چارلز‌ــ و کامیلا به‌عنوان ملکه همسر‌ــ و سپس به کیت می‌رسد، یعنی ممکن است چیز بزرگی [در وصیت‌نامه] باقی نماند.»

دقیقا مشخص نیست که هر قطعه از مجموعه علیاحضرت کجا خواهد رفت، اما فرض بر این است که او آن‌ها را به نزدیک‌ترین اعضای خانواده‌اش منتقل کرده است.

خاندان سلطنتی، ازجمله شاهدخت آن، سوفی، کنتس وسکس، کیت میدلتون، شاهدخت یوجنی، شاهدخت بئاتریس و زارا تیندال احتمالا از جمله اعضای خانواده باشند که جواهرات ملکه را به ارث می‌برند.

بعضی از تاج‌هایی که ملکه در دوران سلطنتش استفاده کرده است عبارت‌اند از تاج سلطنتی، تاج دوشس ولادیمیر کبیر، تاج یاقوت برمه، تاج دختران ملکه مری بریتانیای کبیر و ایرلند، تاج حاشیه‌دار ملکه مری، تاج گره عاشقان کمبریج، تاج نواری (باندو) ملکه مری، تاج هاله کارتیه، تاج درباری دهلی، تاج زمرد کبود برزیلی و تاج زمرد گرویل کوکوشنیک.

© The Independent

بیشتر از جهان