لیورپول قهرمان جام حذفی انگلستان شد

یورگن کلوپ جام‌ها را یکی پس از دیگری درو می‌کند

آخرین باری که لیورپول در جام حذفی قهرمان شد به ۱۶ سال پیش باز‌می‌گردد و حالا بار دیگر سرخ پوشان شادی را به هواداران خود تقدیم کردند‌ـ AFP

تیم فوتبال لیورپول توانست با گذر از چلسی و در ضربات پنالتی، قهرمان جام حذفی انگلستان شود.

سرخ‌پوشان بندر لیورپول و آبی‌پوشان لندن در ورزشگاه ومبلی به مصاف هم رفتند. اما پس از ۱۲۰ دقیقه مبارزه، هیچ‌یک از دو تیم نتوانستند دروازه حریف را باز کنند تا کار به ضربات پنالتی بکشد و در نهایت، سرخ‌پوشان در ضربات پنالتی با نتیجه ۶ بر ۵ به پیروزی رسیدند.

آلیسون بکر و کوستاس تسیمیکاس قهرمانان ضربات نقطه‌ای بودند و کمک کردند تا شاگردان کلوپ جام حذفی را به دست آورند و امیدشان برای یک چهارگانه بی‌سابقه را زنده نگه دارند.

تنها ۷۶ روز پس از اینکه قرمزها بعد از یک فینال بدون گل در جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان (کارابائو) در ضربات پنالتی از سد مردان توماس توخل گذشتند، ومبلی شاهد مبارزه دیگری بین این دو تیم بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بازی در حالی آغاز شد که دو تیم از شرایط تقریبا برابری برخوردار بودند. در طول بازی نیز هر دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند، اگرچه شاگردان یورگن کلوپ فرصت‌های بهتری را از دست دادند. در حالی که دو تیم در ۹۰ دقیقه موقعیت‌های گل خلق کردند، در وقت‌های اضافه به‌دلیل خستگی شرایط آرامی را سپری کردند و کار به ضربات پنالتی کشید.

در ضربات پنالتی، ادوارد مندی پس از برخورد شوت سزار آزپیلیکوئتا به تیرک دروازه، مانع از گل‌زنی سادیو مانه شد تا قهرمانی لیورپول به تاخیر بیفتد؛ اما آلیسون توانست پنالتی میسون ماونت را مهار کند و این زمینه را برای کوستاس تسیمیکاس آماده کرد تا با گل‌زنی قهرمانی را به سرخ پوشان هدیه کند.

آخرین باری که لیورپول در جام حذفی قهرمان شد به ۱۶ سال پیش باز می‌گردد و حالا بار دیگر سرخ‌پوشان شادی را به هواداران خود تقدیم کردند. این هشتمین قهرمانی لیورپول در جام حذفی است.

این قهرمانی گام دیگری برای فتح چهارگانه است. سرخ‌پوشان پس از این قهرمانی، حالا باید خود را برای صف‌آرایی مقابل رئال مادرید در فینال جام باشگاه‌های اروپا و ادامه رالی قهرمانی لیگ برتر انگلستان آماده کنند. در لیگ برتر، فقط دو بازی باقی‌ مانده است و سرخ‌پوشان بندر لیورپول سه امتیاز از منچسترسیتی عقب‌اند. آن‌ها باید ساوت همپتون و ولورهمپتون را شکست دهند و امیدوار باشند که سیتیزن‌ها امتیاز از دست بدهند.

بیشتر از فوتبال