طالبان افراد بی‌گناه را به اتهام عضویت در جبهه آزادی بازداشت و شکنجه می‌کنند

«طالبان جوانان را به اعترافات اجباری و دروغین وامی‌دارند»

اداره اطلاعات طالبان این دو جوان را به عضویت در جبهه آزادی و قتل افراد این گروه متهم کرد-twitter@GDI1415

جبهه آزادی در اطلاعیه‌ای که روز چهارشنبه، ۱۶ شهریور (۷ سپتامبر) منتشر کرد، اعلام کرد که جوانانی که به اتهام عضویت در این جبهه و قتل چند طالب در کابل بازداشت شده‌اند، اعضای این جبهه نیستند. 

جبهه آزادی در این اطلاعیه اعلام کرد که طالبان مردم بی‌گناه را به اتهام عضویت در جبهه آزادی بازداشت و شکنجه می‌کنند و از آنان اعترافات دروغین اجباری می‌گیرند و پخش می‌کنند.

در حالیکه طالبان با انتشار تصویرهایی از دو جوان، آنان را «دزدان مسلح» و اعضای جبهه آزادی معرفی کرده‌اند، جبهه آزادی در این اطلاعیه این ادعای طالبان را دروغ خوانده است و می‌نویسد که در تازه‌ترین مورد، ماموران طالبان چند تن از جوانان منطقه دشت برچی کابل را بازداشت کرده و زیر شکنجه، با زور و فشار از آنان اعترافات دروغین گرفته و پخش کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جبهه آزادی می‌گوید که یک عضو این جبهه روز ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ در شهرک حاجی نبی به افراد طالبان حمله کرد و شش تن از آنان را کشت، اما طالبان در آن زمان این حمله را انکار کردند و مدعی شدند که در آن روز هیچ حمله‌ای به افراد طالبان رخ نداده است. این جبهه می‌افزاید که اکنون طالبان خلاف گفته‌های خود، با صدور بیانیه‌ای، کشته شدن افرادشان را در حمله ۲۷ فروردین تایید کرده‌اند، و نیز با انتشار تصویرهای دو جوان، مدعی شده‌اند که آنان اعضای جبهه آزادی‌اند و افراد طالبان را کشته‌اند.

اداره استخبارات طالبان روز سه‌شنبه، ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) تصویرهای دو جوان به نام‌های علی احمد نوری و بشیر را همراه با «اعترافات» آنان منتشر کرد.‌ این دو جوان در «اعترافات» خود می‌گویند که اعضای جبهه آزادی‌اند و چندی پیش در شهرک حاجی نبی سه تن ازافراد طالبان را کشته‌اند، و چند روز بعد به دست ماموران امنیتی طالبان بازداشت شده‌اند.

جبهه آزادی در اطلاعیه‌اش می‌گوید که این جوانان اعضای این جبهه نیستند و شخصی که به گروهی از طالبان در شهرک حاجی نبی حمله کرده بود، همچنان در سنگر است و علیه طالبان می‌جنگند.

جبهه آزادی در کنار جبهه مقاومت ملی و دیگر جبهه‌های ضد طالبان، چند ماه پیش مبارزات خود را در بخش‌هایی از افغانستان آغاز کرد. 

بیشتر از جهان