احمد مسعود: ما آخرین خط دفاع در مقابل تروریسم هستیم

رهبر جبهه مقاومت ملی خواستار حمایت سیاسی و لجستیکی هندوستان شد

احمد مسعود فرماندهی جبهه مقاومت ملی ضدطالبان در افغانستان را بر عهده دارد- عکس از AFP/JOELS AGET

ایندین اکسپرس به نقل از احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی، نوشت که او در پی کسب حمایت سیاسی و لجستیکی دهلی نو است.

در این گزارش که روز ۱۴ شهریور منتشر شد، آمده است احمد مسعود که رهبری جبهه مقاومت ملی در افغانستان را به عهده دارد، اعلام کرد که با تمامی مقام‌های دولت هند تماس گرفته و به دنبال جلب حمایت سیاسی و حمایت مالی هند از این جبهه است.

احمد مسعود به ایندین اکسپرس گفت که افغانستان تحت سلطه طالبان برای بسیاری از گروه‌های تروریستی مانند جیش محمد و دیگر هراس‌افکنان به پناهگاهی امن تبدیل شده و برای هند و دیگر کشورهای منطقه یک تهدید جدی است.

او درباره خطر افراطی‌گری هشدار داد و بر لزوم اقدام مشترک برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد. به گفته مسعود، بسیار مهم است که همه تلاش‌های در یک راستا قرار بگیرند تا بتوان این افراطی‌گری در حال گسترش را شکست داد.

احمد مسعود افزود: «هند در مرحله ارزیابی وضعیت است و تردیدهایی دارد اما این تردید بسیار مرگبار خواهند بود. باید هرچه زودتر در مورد مبارزه با تروریسم در منطقه به نتیجه برسند و تلاش کنند.»

 او بر این باور است که چه بخواهند یا نخواهند، آن‌ها آخرین خط دفاعی مردم افغانستان در برابر تروریسم‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رهبر جبهه مقاومت ملی گفت که کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده، در قلب کابل «تعجب آور» نیست؛ چون مشخص است که طالبان در افغانستان به القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی  پناه می‌دهند و در حال حاضر، این گروه‌ها آزادانه در افغانستان تردد می‌کنند.

احمد مسعود در این مصاحبه افزود که تسلیم شدن در برابر اراده طالبان به معنای تسلیم شدن به تروریسم خواهد بود.

این رهبر جبهه مقاومت ملی گفت که طالبان کمک‌های بشردوستانه هند را میان خانواده‌ اعضای خود تقسیم کرده‌اند و به نیازمندان نداده‌اند و این کمک‌ها بر اساس اولویت‌بندی قومی، به بخش‌های مشخصی از افغانستان ارسال می‌شوند.

حکومت هند اعلام کرد که از طریق برنامه غذایی جهان سازمان ملل متحد، حدود ۵۰ هزار تن گندم به افغانستان خواهد فرستاد.

بیشتر از جهان