وزارت اطلاعات ۳۰۰ نفر را به جرم مبارزه با حجاب اجباری بازداشت کرد

سخنگوی ستاد امر به معروف مدعی شد که این ۳۰۰ نفر، سرشبکه و وابسته به دشمن هستند

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر از ورود مستقیم وزارت اطلاعات به برخورد با زنان مخالف حجاب اجباری و اجرای «طرح ححاب و عفاف» خبر داد و گفت که وزارت اطلاعات ۳۰۰ نفر را به اتهام ترویج بی‌حجابی و به عنوان «سرشبکه مبارزه با حجاب» بازداشت کرده است.
علی خانمحمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، روز یک‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱  در مصاحبه با خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، گفت که وزارت اطلاعات و دیگر نهاد‌های امنیتی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، خصوصا در حوزه عفاف و حجاب «اقدامات شایسته‌ای انجام داده» و افراد بسیاری را بازداشت کرده است.
خانمحمدی درباره اقدامات وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای امنیتی در حوزه حجاب گفت: «در این زمینه جریانات بسیاری در جامعه به صورت مخفی فعال بودند و هنوز هم هستند که در این راستا وزارت اطلاعات با شناسایی باندهای مبارزه با عفاف و حجاب اقدامات شایسته‌ای انجام داده و عوامل بسیاری را هم دستگیر کرده‌ است.»
 
او مبارزه با حجاب اجباری را از اقدامات «دشمن» در زمینه‌هایی چون مبارزه با حجاب، دوقطبی کردن جامعه و ایجاد اختلاف بین مردم خواند و اعلام کرد که این فعالیت‌ها با اقدامات به موقع نهادهای امنیتی مواجه شده است.
 
خان‌محمدی مدعی شد که این ۳۰۰ نفر، سرشبکه و وابسته به دشمن بودند که برای مبارزه با حجاب فعالیت می‌کردند.
 
سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: «از جمله اقدامات بسیار خوب که همزمان با اجرای طرح عفاف و حجاب در ادارات رخ داد، شناسایی بیش از ۳۰۰ سرشبکه بود که این افراد با روش‌های مختلف با حجاب مبارزه می‌کردند که همه دستگیر شدند. در حوزه فرهنگ فعالیت دشمن بسیار گسترده است و به جز فعالیت‌های مستقیم، با واردات کالاها و پوشاک ناهنجار و نامتعارف به مبارزه با این امر پرداخته که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی اقدامات بسیاری در این راستا دارند که متاسفانه این‌ها رسانه‌ای نمی‌شود.»
 
سخنگوی ستاد امر به معروف همچنین به تقدیر از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، به علت این بازداشت‌ها پرداخت و گفت: «این‌ نهادها با اقدامات به موقع کمک زیادی به اجرای برنامه‌ها کردند و توطئه‌های زیادی که ما حتی از آنها خبر نداشتیم را خنثی کردند.»
 
پیش از این محدودیت‌های بسیاری در شهرهای مختلف برای فروشندگان پوشاک ایجاد شده بود. مسئولان صنفی و بازرسان در راستای «مبارزه با بی‌حجابی» اقدام به پلمپ مغازه‌هایی کرده بودند که یا فروشندگان‌شان حجاب مد نظر آن‌ها را نداشتند و یا لباس‌هایی به فروش می‌رساندند که مورد تایید آن‌ها نبود.
 
خان‌محمدی با اشاره به اهمیت انتشار آمار برخورد با بی‌حجابی اعلام کرد: «اطلاع‌رسانی درست و به موقع از اقدامات نهادهای امنیتی علیه دشمنان فرهنگی اتفاقی است که می‌تواند مردم را هوشیار کند تا به راحتی فریب هجمه‌های دشمن را نخورند.»
 
او همچنین مدعی شد که دشمن برای روز عفاف و حجاب برنامه‌های گسترده‌ای داشت و گفت: «دشمن برای روز ۲۱ تیر که روز عفاف و حجاب است برنامه‌ریزی گسترده‌ای کرده بود و این برنامه‌ها را از طریق رسانه‌هایش اطلاع‌رسانی می‌کرد و با ساخت کلیپ‌های مختلف تلاش داشت تا در این روز جمعیت بسیار زیادی را بدون حجاب به خیابان‌ها بکشد، اما با هوشیاری به موقع مردم تیر دشمن به سنگ خورد و در این روز اتفاق چندانی در کشور رخ نداد.»
 
در ماه‌های اخیر فعالیت گشت‌های ارشاد و نهادهای دیگر برای مقابله با نحوه پوشش زنان در ایران اوج گرفته است. ابراهیم رئیسی که پیش‌تر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه حجاب را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده بود، در نشست خبری اخیر خود نیز از سرکوب زنان دفاع کرد و با تهدید تلویحی زنان گفت: «امروز جامعه بر مدار قانون است. هیچ‌کس حق ندارد کار سلیقه‌ای و فراقانونی انجام دهد. ملاک و معیار در جامعه قانون است. احترام به قانون برای همه ضروری است و قانون‌مداری و قانون‌محوری همه مسائل را حل خواهد کرد.»
 
ابراهیم رئیسی با دفاع از حجاب اجباری گفت: «عفیفه بودن زن مسلمانان ایرانی برای امروز و دیروز نیست؛ در تاریخ ایران اسلامی، زندگی زنان این سرزمین همواره همراه با عفاف و حجاب بوده است.»