مشهورترین عطر دیور بوی عشق می‌دهد

هر خانه مد، عطر و بوی خاص خودش را دارد و دیور هم با عطر معروف خود ژادور شناخته می‌شود

هر خانه مد عطر و بوی خاص خودش را دارد و دیور هم با عطر معروف خود ژادور شناخته می شود. ژادور (J’adore) به معنی «عاشقم» را عطرساز برجسته، کالیس بیکر در سال ۱۹۹۹ برای کریستین دیور ساخته است. بطری عطر را هرفه فن دِر اشتراتن (Hervé Van der Straeten) به شکل قطره اشک طراحی کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درحالی‌که در سال‌های اخیر انگار هر هفته یک عطر جدید به بازار می‌آید، تعداد کمی از آن‌ها به جایگاه نمادین ژادور کریستین دیور دست یافته‌اند. چند عطر می‌شناسید که با بردن اسمشان همه چیز از بسته‌بندی طلایی تا بوی گل‌های آن و حتی چهره تبلیغاتی‌اش به ذهن بیاید؟

ایده پشت ژادور، طلا و اثر مسحورکننده آن بود. کالیس بیکر در تلاش برای انعکاس درخشش این فلز گرانبها ترکیب درهم و پیچیده‌ای را طراحی کرده بود که با رایحه سبز مرکبات آغاز می‌شد، به طراوت گل‌ها می‌رسید و در نهایت با خشکی ابریشم تمام می‌شد.

بعد از آن و طی سال‌های گذشته ترکیب شیمیایی ژادور چندین مرتبه تغییر کرده و در هر سری، عطر روی غلظت متفاوتی از رایحه‌های موجود در آن متمرکز بوده است.

هم‌زمان با تغییر رایحه‌ها طی این سال‌ها، طراحی شیشه‌‌های آن نیز تغییرهایی داشته‌اند. دیور هر بار از هنرمندی جدید می‌خواهد که این شیشه عطر را به‌مثابه یک اثر هنری بازآفرینی کند.

یکی از آخرین طراحانی که قطره اشک مشهور ژادور را با بلور و طلا ساخت، ایندیا مهدوی بود. این طراح برجسته که پیش‌تر در ارائه صندلی‌های معروف دیور با این خانه مد همکاری کرده بود، این بار جان تازه‌ای به عطر معروف این خانه مد داد.