جوان‌ترین مدل تراجنسیتی جهان ۱۰ ساله است

نوئلای ۱۰ ساله در چهارسالگی تغییر جنسیت داد و دختر شد 

یک کودک تراجنسیتی ستاره جدید صحنه مد است و افراد زیادی از آینده زندگی او نگرانند. 

نوئلا مک‌مار (Noella McMahr) چند سالی است که برای معرفی مدل‌های لباس کودک روی سکوی نمایش مد می‌رود. او در هفته مد امسال نیویورک هم نماینده یک شرکت طراحی لباس مخصوص افراد تراجنسیتی بود. 

دی، مادر بیولوژیکی ۳۵ ساله او، که اکنون «مرد» شناخته می‌شود، در گفت‌وگو با «دیلی میل» گفت: «نوئلا اولین بار در دو نیم - سه سالگی تراجنسیتی (Transgender)شناخته شد.» در حالیکه گردانندگان مد معتقدند او تا سال آینده اولین درآمد میلیون دلاری خود را به دست خواهد آورد، پدر بیولوژیکی او که از زندگی‌اش حذف شده است، در مورد تغییر یا تطبیق جنسیت فرزندش پرسش‌های متعددی مطرح کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دی در مصاحبه با دیلی میل چنین می‌گوید: «از نظر هویت جنسی، نوئلا از همه ما زودتر خودش را نشان داد. او با احساس هویتی شدید و مطمئنی به دنیا آمد. اولین بار وقتی دو و نیم - سه ساله بود، در پاسخ به کسی که او را پسر بامزه‌ای خطاب کرده بود، فریاد زد، «من پسر نیستم، دخترم!!».

«تغییر جنسیت» نوئلا در جامعه در چهارسالگی او رخ داد، و در شش سالگی جنسیتش در مدارک قانونی تولد از پسر به دختر تغییر کرد.

او هفته پیش و پس از گام زدن بر صحنه نمایش مدی در نیویورک، در صدر اخبار قرار گرفت. اما اکنون با پیشنهاد‌های کاری بمباران شده است و امسال در هفته مد پاریس روی صحنه خواهد رفت.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Noella (@thenoellabella)

یکی از مدیران برنامه‌ریزی هالیوود به دیلی میل گفت: «نوئلا یک پدیده است. او فقط ۱۰ سال دارد، اما نماینده چیزی است که امروز در جهان رخ می‌دهد. این روزها ما مدل‌های تراجنسیتی زیادی می‌بینیم و او می‌تواند الهام بخش خوبی باشد.»

پدر این مدل نوجوان درباره زندگی او نگران است. گزارش شده است که تیموتی مک‌کورد به قدری با تغییر جنسیت او مخالف بود که یک بار در تلاش برای پوشاندن لباس خواب پسرانه به او، باعث شکستن دست  این کودک شد. دی و تیموتی در آن هنگام از یکدیگر جدا شده بودند و او به دیدن نوئلا آمده بود. تیموتی سپس در دادگاه به دلیل به خطر انداختن سلامت کودک، گناهکار شناخته شد.

دی و همسر کنونی‌اش، «ری» (Ray) ۳۲ ساله که از سال ۲۰۱۹ تراجنسیتی شناخته می‌شود، اکنون کودکی دارند که بدون هویت جنسی بزرگش می‌کنند.

اما این داستان نگرانی‌های گسترده‌ای را برانگیخته است. برخی از فعالان حوزه تنوع جنسیت معتقدند که مادر نوئلا که دخترش را در شبکه اجتماعی اینستاگرام «فعال» حقوق تراجنسیتی معرفی کرده است، او را در مورد هویت جنسی اش تحت فشار قرار می‌دهد و  تمرکز بیش از اندازه ای برای  ابراز  عمومی هویت جنسی روی این کودک اعمال می‌شود که ممکن است به آسیب‌های جبران‌ناپذیری بینجامد. 

بیشتر از زندگی