تصمیم فرزند ایلان ماسک: تغییر نام و جنسیت و قطع رابطه با پدر

خاویر ماسک نمی‌خواهد به هیچ‌وجه، با پدر بیولوژیکی خود نسبتی داشته باشد

دو پسر دوقلوی ماسک، گریفین و خاویر ماسک  در آوریل ۲۰۰۴ به دنیا آمدند-Dimitrios Kambouris / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

فرزند ایلان ماسک برای تغییر نام  منطبق با جنسیت خود اقدام کرده و به دنبال قطع رابطه با پدرش است. بر اساس گزارش‌های تایید نشده یکی از فرزندان ایلان ماسک برای تغییر نام به منظور فاصله گرفتن از پدرش درخواست داده است.

بر اساس این ادعا، خاویر ماسک نمی‌خواهد هیچ ارتباطی با پدر بیولوژیکش داشته باشد و اسناد قانونی را برای حذف نام خانوادگی معروفش ارائه کرده است. او نام کامل خود را تغییر می‌دهد و به طور قانونی هویت جنسی خود را اعلام می‌کند.

بر اساس این اسناد که در لس آنجلس ثبت شده‌اند، خاویر - که در آوریل ۱۸ ساله شده است - می‌گوید که می‌خواهد نامش ویویان جنا ویلسون باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش تی‌ام‌زد این اسناد قانونی که همچنین به منظور به رسمیت شناختن تطبیق جنسیت و صدور گواهی تولد است، از طرف خاویر ماسک ۱۸ ساله، نامی که در بدو تولد به او داده شده، ثبت شده است.

دلیل رسمی ارائه شده این است: «هویت جنسیتی و این واقعیت که من دیگر با پدر بیولوژیکی خود زندگی نمی‌کنم یا نمی‌خواهم به هیچ‌وجه، شکل یا صورتی با پدر بیولوژیکی خود نسبتی داشته باشم.»

طبق درخواست نام کامل او ویویان جنا ویلسون خواهد بود که نام خانوادگی مادرش را می‌گیرد و او می‌خواهد به عنوان زن شناخته شود.

اقدام یک حساب کاربری توییتر که این سند را منتشر کرده است مورد انتقاد گروه‌های زیادی قرارگرفته است. مدافعان حقوق افراد بیناجنسی و باینری و ترنس از این اقدام و افشای هویت جنسی این نوجوان پیش از آنکه خودش آن را اعلام کند به شدت انتقاد کرده‌اند.

ماسک و ویلسون پس از از دست دادن فرزند اول خود، به روش لقاح مصنوعی یا آی‌وی‌اف روی آوردند تا خانواده خود را بزرگ‌تر کنند. ویلسون دو پسر دوقلو گریفین و خاویر ماسک را در آوریل ۲۰۰۴ به دنیا آورد. 

بیشتر از جهان