سخنگوی سپاه پاسداران: نفوذ عوامل خارجی در «اطلاعات سپاه» بی‌اساس است

به‌گفته رمضان شریف، شرایط اقتصادی مردم ایران خوب است. مسافرت می‌روند و این نشانه مرفه بودن آنها است

رسانه‌های خارج از کشور تلاش می‌کنند شرایط «قبل از انقلاب» برجسته شود- الف

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بدون اشاره به تغییرات گسترده اخیر در نهاد‌های امنیتی مرتبط با سپاه پاسداران، هرگونه نفوذ دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی، مشخصا اسرائيل، را در تشکیلات «اطلاعات سپاه» بی‌اساس خواند و این گزارش‌ها را رد کرد. او همچنین شرایط اقتصادی مردم ایران را مطلوب توصیف کرد و گفت مردم مسافرت می‌روند و این نشانه «رفاه» آنها است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در نشستی با برخی از خبرنگاران استان زنجان گفت اگر «دشمن» توانسته بود «نفوذ» داشته باشد، سپاه پاسداران امروز قدرت پهپادی و موشکی نبود و نمی‌توانست اهداف اطلاعاتی داخلی و خارجی خود را پیگیری کند.

رمضان شریف، در بخش دیگری از صحبت‌های روز شنبه خودش، به طور ضمنی ترور «حسن صیادخدایی» در شرق تهران را یک عملیات بی‌اهمیت خواند و گفت ما حتما این «مختصر رفتارهای ایذایی» اسرائیلی‌ها را بی‌اثر می‌کنیم. به‌گفته سخنگوی سپاه پاسداران، «اسرائیلی‌ها به‌شدت آسیب‌پذیریند و در هراس است.»

شریف در این بخش از صحبت‌های درباره ترور حسن صیاد‌خدایی در خردادماه امسال گفت: این درست است که این افسر سپاه پاسداران «شناسایی» شد و «دشمن» از طریق «اجیر کردن دو تن از اراذل و اوباش» توانست او را ترور کرد، اما کشته شدن او به این خاطر است که «نیروهای پاسداران جدای از عموم مردم که زندگی نمی‌کنند.»

 سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی سعی دارد عملیات‌های اطلاعاتی اسرائیل علیه حکومت ایران را بی‌ا‌هیت جلوه دهد که ظرف سال‌های گذشته، شمار زیادی از نیروهای وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یا مراکز و تاسیسات هسته‌ای حکومت ایران، هدف قرار گرفتند. ترور محسن فخری‌زاده و حملات مکرر به تاسیسات اتمی نطنز از جمله عملیات‌هایی است که طی سال‌های گذشته به نیروهای اطلاعاتی-امنیتی اسرائیل نسبت داده می‌شود.

مردم ایران مسافرت می‌روند و مرفه‌اند

 سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحبت‌های روز شنبه‌اش همچنین به طیف وسیعی از مسائل اجتماعی و اقتصادی حاضر در ایران اشاره کرد و سعی کرد تصویری مطلوب و امیدبخش از شرایط ایران و عملکرد نظام جمهوری اسلامی به‌دست دهد.

رمضان شریف، با اشاره به مصرف روزانه ۸۰ میلیون لیتر بنزین در کشور گفت مردم ایران مسافرت می‌روند. به‌گفته سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در تعطیلات عید فطر امسال، پنج هزار نفر تنها به شهر وان ترکیه رفته‌اند. به گفته او «اگر این مسافرت‌ها، رفاه نیست پس چیست؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران، در حالی مردم ایران را «مرفه» معرفی می‌کند که حتی برابر آمارها و داده‌های مراکز دولتی ایران نیز، بخش قابل ملاحظه‌ای مردم کشور، به‌واسطه ناکارآمدی، سیاست‌های شکست‌خورده اقتصادی و فساد سازمان‌یافته نهادهای قدرت، زیر خط فقر قرار گرفته‌اند. به‌گفته حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در حال حاضر  ۴۲ درصد از جمعیت ایران زیر خط فقر مسکن قرار دارند.

به گفته رمضان شریف، تصویری که رسانه‌های غربی و شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور از «شرایط ما» نشان می‌دهد تحقیرآمیز است و با واقعیت همخوانی ندارد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فضای مجازی کشور را در اختیار مخالفان نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت حکومت ایران باید چهره‌هایی مانند قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، در «فضای مجازی» داشته باشد.

به‌گفته این فرمانده ارشد سپاه پاسداران، کارکرد رسانه‌های خارج از کشور این است که نشان دهند جمهوری اسلامی برای مردم آورده‌ای نداشته است و تلاش می‌کنند تا شرایط «قبل از انقلاب» را برجسته کنند.

رمضان شریف در ادامه صحبت‌هایش درباره فضای مجازی مدعی شد که نظام جمهوری اسلامی به‌دنبال سانسور و محدودیت فضای مجازی نیست.

به‌گفته سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی از چی می‌ترسد که بخواهد اینترنت را محدود کند؟