عجیب‌ترین انتقال تابستانی؛ کاسمیرو در منچستریونایتد

رئال مادرید حاضر شد هافبک دفاعی برزیلی و یکی از بازیکنان اصلی‌اش را به یونایتد بفروشد

کاسمیرو در سال ۲۰۱۳ از سائوپائولو به رئال پیوست و در این مدت توانست چهار بار قهرمان لالیگا و پنج بار فاتح لیگ قهرمانان شود - AFP

کاسمیرو، هافبک برزیلی رئال مادرید، در آستانه انتقالی عجیب به منچستریونایتد است. باورش دشوار بود که قهرمان اسپانیا با فروش یکی از بازیکنان اصلی‌اش موافقت کند؛ ولی مدیریت باشگاه و خود بازیکن به این انتقال رضایت دادند.

رقم این انتقال ۶۰ میلیون یورو به علاوه ۱۰ میلیون یورو بندهای پاداش است. قرارداد کاسمیرو ۳۰ساله با رئال مادرید تا سال ۲۰۲۵ بود و قرار است قرارداد جدید او با منچستریونایتد چهار ساله باشد؛ به علاوه بندی برای تمدید یک فصل بیشتر.

کاسمیرو در سال ۲۰۱۳ از سائوپائولو به رئال پیوست و در این مدت توانست چهار بار قهرمان لالیگا و پنج بار فاتح لیگ قهرمانان شود. او در کنار مودریچ و کروس، مثلثی در خط میانی ساخت که در موفقیت‌های سال‌های اخیر رئال مادرید نقش کلیدی داشت؛ ولی باشگاه اسپانیایی که تابستان ۲۰۲۲ برای این پست، اورلین شوامنی را از موناکو خرید، تصمیم گرفت با فروش هافبک برزیلی موافقت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منچستریونایتد در فصل جدید شروعی فاجعه‌بار داشت و با دو شکست از دو بازی، در قعر جدول است. اریک تن‌هاگ، سرمربی جدید یونایتد، به جذب یک هافبک دفاعی اصرار زیادی داشت و کاسمیرو می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای بازی در این منطقه باشد. هافبک برزیلی قرار است امروز در معاینات پزشکی‌ شرکت کند و بعد از آن قراردادش نهایی می‌شود، ولی اجازه ندارد در بازی حساس دوشنبه مقابل لیورپول حاضر شود.

کاسمیرو در منچستریونایتد با واران و رونالدو، دو رئالی سابق، همبازی خواهد شد.

خرید کاسمیرو به معنی پایان نقل‌وانتقالات منچستریونایتد نیست و از میان گاکپو، بال آیدنهوون، و آنتونی، بال آژاکس، یک بازیکن ممکن است به این تیم اضافه شود.

فروش کاسمیرو برای هواداران مادرید خبر خوبی نبود و آن‌ها نگران‌اند که با جدایی کاسمیرو، تعادل تیم به هم بخورد. شایعه شده که رئال برای جانشینی کاسمیرو دنبال خرید برونو گیمارش از نیوکاسل است، ولی بعید به نظر می‌رسد که باشگاه انگلیسی حاضر شود هافبک برزیلی‌ آماده خود را بفروشد.

از طرف دیگر مارکا خبر می‌دهد که خرید جدیدی در کار نخواهد بود. این روزنامه اسپانیایی در گزارشی نوشت: «تصمیم برای خرید نکردن به اردوی آمریکا برمی‌گردد. در آن روزها، سرمربی و مدیران در جلسه‌ای به بررسی بازیکنان موجود پرداختند و به این نتیجه رسیدند که تیم باید خلوت شود. رئال بدون کاسمیرو ۲۳‌ بازیکن دارد که دو نفر از آن‌ها دروازه‌بان‌اند. همچنین در روزهای آینده ممکن است اودریوزولا، آسنسیو و ماریانو هم جدا شوند.»

بیشتر از فوتبال