قرارداد جدید دوساله پادشاه جیمز با لس‌آنجلس لیکرز

ستاره ان‌بی‌ای با این قرارداد جدید، در آستانه دو رکوردشکنی قرار گرفت

لبرون جیمز که سابقه چهار قهرمانی ان‌بی‌ای و ۱۸ بار حضور در تیم آل‌استار (ستارگان لیگ) را دارد- Adam Pantozzi / NBAE  / Getty Images via AFP

لبرون جیمز با باشگاه لس‌آنجلس لیکرز برای تمدید دو ساله قراردادش به توافق رسید که بر اساس آن، ۹۷.۱ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. تمدید این قرارداد برای سومین سال به عهده جیمز است و او می‌تواند تصمیم بگیرد که در پایان سال دوم جدا شود یا به حضور در لیکرز ادامه بدهد.

به گزارش گاردین، جیمز ۳۷ ساله با این قرارداد جدید رکورد بیشترین دستمزد در تاریخ ان‌بی‌ای را می‌شکند و مجموع دستمزدش در دوران بازیگری به ۵۳۲ میلیون دلار می‌رسد تا کوین دورنت، ستاره بروکلین نتس، را پشت سر بگذارد.

جیمز که سابقه چهار قهرمانی ان‌بی‌ای و ۱۸ بار حضور در تیم آل‌استار (ستارگان لیگ) را دارد، در آخرین سال قراردادش بود و تابستان آینده می‌توانست به عنوان بازیکن آزاد جدا شود. دستمزد سالانه قبلی جیمز ۴۴.۵ میلیون دلار بود که طبق قرارداد جدید افزایش یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر قانون لیگ بسکتبال آمریکا، بازیکنانی که سنشان از ۳۸ سال بالاتر باشد، نمی‌توانند قرارداد دو ساله امضا کنند و جیمز پیش از آنکه در ماه دسامبر ۳۸ ساله شود، قرارداد جدیدش را ثبت کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، فصل جدید ان‌بی‌ای ۱۸ اکتبر شروع می‌شود و اگر جیمز مصدوم نشود، انتظار می‌رود که بتواند رکورد بیشترین امتیاز تاریخ این مسابقات را که در اختیار کریم عبدالجبار است، بشکند. جیمز توانست در ۵۶ بازی فصل گذشته لیکرز به طور میانگین ۳۰.۳ امتیاز به دست آورد؛ هرچند لیکرز عملکردی فاجعه‌بار داشت و نتوانست به مرحله پلی‌آف ان‌بی‌ای برسد. او با حفظ همین روند امتیازگیری، در ماه ژانویه از رکورد عبدالجبار عبور خواهد کرد.

قانون سقف دستمزد به لیکرز اجازه می‌دهد که یک بازیکن دیگر با حداکثر دستمزد جذب کند. تیم محبوب لس‌آنجلس که سابقه ۱۷ قهرمانی در ان‌بی‌ای دارد، مصمم است ناکامی فصل گذشته را جبران کند و ممکن است که تا پیش از شروع فصل جدید، یک ستاره دیگر به مثلث جیمز، راسل وستبروک و آنتونی دیویس اضافه کند.

به گزارش ئی‌اس‌پی‌ان (ESPN)، تمدید قرارداد جیمز به او فرصت می‌دهد که آرزویش مبنی بر بازی کنار پسرش را برآورده کند. برونی، پسر بزرگ جیمز، سال آخر دبیرستان است و در سال ۲۰۲۴ می‌تواند در آزمون انتخابی ان‌بی‌ای (درفت) شرکت کند.

بیشتر از ورزش