مصیبت‌های قهرمانی برای گلدن‌استیت وریرز

باشگاه به‌ دلیل عبور از سقف دستمزدها، باید رقم بالایی به‌عنوان مالیات لوکس و تجملی به ان‌بی‌اِی پرداخت کند

استفن کری ( راست)‌ بالاترین دستمزد در ان‌بی‌اِی دریافت می‌کند- Elsa/Getty Images/AFP

گلدن‌استیت وریرز در یک دهه گذشته از نظر ورزشی و اقتصادی رشد فوق‌العاده‌ای داشته است. جو لیکوب و پیتر گوبر در سال ۲۰۱۰ این باشگاه را به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار خریدند، ولی ارزش آن به ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسیده که بعد از نیویورک نیکس و بالاتر از لس‌آنجلس لیکرز دومین باشگاه ارزشمند ان‌بی‌اِی (NBA) است.

قهرمانی اخیر وریرز چهارمین قهرمانی آن‌ها در هشت سال گذشته بود، ولی این قهرمانی گران تمام شد و باشگاه سن‌فرانسیسکویی حالا با هزینه‌های خیلی بالایی روبه‌رو شده است. بازیکنانی که در این قهرمانی سهیم بودند، دستمزد بالاتری می‌خواهند و راضی کردن همه آن‌ها بحران غیرمنتظره‌ای برای باشگاه است. در حال حاضر، استفن کری بالاترین دستمزد در ان‌بی‌اِی (۴۸ میلیون دلار در سال) و کلی تامپسون، دهمین دستمزد بالای لیگ (۴۰.۶ میلیون دلار) را دریافت می‌کند.

به گزارش مارکا، مشکل جدید باشگاه دریموند گرین، ستون سوم قهرمانی‌های اخیر است که برای تمدید قرارداد خواهان حداکثر دستمزد شده است. همچنین پیشرفت جردن پول و آندرو ویگینز که در قهرمانی اخیر نقش پررنگی داشتند، باشگاه را مجبور خواهد کرد که حداقل به یکی از آن‌ها حداکثر دستمزد را بدهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دردسر بزرگ مالکان باشگاه برای افزایش دستمزد بازیکنان، سقف دستمزدها است که عبور از آن باشگاه را مجبور می‌کند که «مالیات لوکس و تجملی» به ان‌بی‌اِی بپردازد. در صورت عبور از سقف دستمزدها تا ۵ میلیون دلار باشگاه‌ها مجبورند به ازای هر دلار، ۱.۵ دلار مالیات بپردازند. در فاصله بین ۵ تا ۱۰ میلیون دلار، مالیات هر دلار به ۱.۷۵ دلار می‌رسد. بر اساس این فرمول پلکانی، به ازای هر ۵ میلیون دلار، رقم مالیات به ازای هر دلار، نیم دلار اضافه می‌شود.

به گزارش اتلتیک، یکی از راه‌ حل‌های وریرز کم کردن دستمزد کلی تامپسون است که دو فصل به‌دلیل مصدومیت بازی نکرد. غیبت تامپسون باعث شد که پول و ویگینز فرصت بازی بیشتری داشته باشند و از نظر فنی و ارزش مالی ارتقا پیدا کنند. استفن کری، مهره‌ای بدون جانشین است، ولی تامپسون بعد از دو مصدومیت شدید از نظر عملکرد دفاعی، تحرک و توان شوت‌زنی کمی افت کرده است. او بعد از قهرمانی اخیر گفته بود که حاضر نیست در تیمی دیگر و زیر نظر مربی دیگری به جز استیو کر بازی کند، برای همین باشگاه امیدوار است که این کاهش دستمزد را بپذیرد و با این فداکاری به حفظ شاکله تیم کمک کند.

گلدن‌استیت برای فرار از مالیات لوکس و تجملی مجبور شد گری پیتون و اوتو پورتر را واگذار کند. با جدایی این دو بازیکن انتظار می‌رود ۶۰.۷ میلیون دلار در پرداخت دستمزد و مالیات لوکس و تجملی باشگاه صرفه‌جویی شود. حالا باشگاه بر سر دوراهی جدیدی قرار گرفته است که از بین اندرو ویگینز و جردن پول یک نفر را به حداکثر دستمزد ارتقا بدهد.

بیشتر از ورزش