انتشار لیست افراد مشهور با بالاترین ردپای کربن

محققان تخمین زدند که گیتس در سال ۲۰۱۷، ۵۹ پرواز انجام داده است

Getty - بیل گیتس، جنیفر لوپز و پاریس هیلتون

نام تعدادی از چهره‌های مشهور رده بالا توسط محققان به‌عنوان افرادی که رد پای کربن آنها بسیار زیاد و مضر بوده، اعلام شده است.

جنیفر لوپز، پاریس هیلتون و اما واتسون از جمله ده ستاره‌ای بودند که عادت‌های پرواز آن‌ها برای یک مطالعه آکادمیک توسط دانشگاه لوند در سوئد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

تیم محققان داده‌های مربوط به هر یک از صفحه‌های رسانه‌های اجتماعی افراد مشهور را در طول سال ۲۰۱۷ جمع‌آوری کردند.

محققان براساس پست‌های افراد مشهور در رسانه‌های آنلاین میانگین مسافت هوایی آن‌ها را با استفاده از مستقیم‌ترین مسیرهای ممکن و همچنین میزان انتشار دی اکسید کربن این سفر هوایی تخمین زده‌اند.

مشخص شد که بیل گیتس، میلیاردر مایکروسافت، دارای بزرگترین ردپای کربن در بین ده چهره مشهوری است که عادات سفر آن‌ها در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت.

محققان تخمین زدند که گیتس در سال ۲۰۱۷، ۵۹ پرواز انجام داده و ۳۴۳۰۰۰ کیلومتر (۲۱۳۰۰۰ مایل) طی کرده است.

این تحقیق فرض می‌کند که وی با جت شخصی خود که قبلاً آن را «لذت گناه» و «ریخت وپاش بزرگ» عنوان کرده بود، پرواز کرده و محاسبه کردند که پرواز او تنها در سال ۲۰۱۷، ۱۶۰۰ تن دی اکسید کربن تولید کرده است.

این رقم را در این چشم انداز قرار دهید که هر فرد به طور متوسط ​​هر سال حدود ۱۰ تن دی اکسید کربن تولید می‌کند.

با این حال، گیتس و همسرش ملیندا به طرز باورنکردنی در امور بشردوستانه متمرکز شده‌اند و بیش از ۲ میلیارد دلار (۱/۵ میلیارد پوند) در سال ۲۰۱۶ در رابطه با بهداشت جهانی و توسعه و آموزش ایالات متحده، اهدا کرده‌اند.

این تاجر همچنین بنیاد گیتس را اداره می‌کند که از برنامه‌هایی در ۴۵ کشور سراسر آفریقا حمایت می‌کند و به رهبران و مؤسسات محلی کمک می‌کند تا مسیر خود را برای کاهش فقر و بهبود سلامت ترسیم کنند.

دی جی پاریس هیلتون در سال ۲۰۱۷ با ۶۸ پرواز در رده دوم جدول قرار گرفت و ۱۷۰۸۷۷ مایل و بیش از ۱۲۶۱ تن دی اکسید کربن در آن سال به حسابش نوشته شد.

مقام سوم این فهرست، جنیفر لوپز خواننده و بازیگر بود که تخمین زده شد در سال ۲۰۱۷، ۷۷ پرواز داشته، ۱۳۹۱۸۷ مایل طی کرده و ۱۰۵ تن دی اکسید کربن منتشر کرده است.

اما بازیگر هری پاتر، اما واتسون در رتبه دهم این لیست قرار گرفت و نسبت به سایر افراد مشهور در این تحقیق دی اکسید کربن کمتری تولید کرد.

اگرچه، با تولید ۱۵ تن دی اکسید کربن، واتسون هنوز ۱/۵ برابر بیشتر از یک فرد معمولی تولید کرده است.

طبق گفته پژوهشگران، این بازیگر در سال ۲۰۱۷، ۱۴بار به مسافت ۴۲۲۵۳ مایل پرواز کرده است. در این مطالعه آمده است كه وی از استفاده از جت‌های خصوصی خودداری كرده و فقط از طریق خطوط هوایی تجاری پرواز كرده است.

روابط عمومی واتسون به ایندیپندنت تأیید كرد كه این بازیگر «از طریق وبسایت WeatherCare.org با پرداخت پول انتشار كربن سفر هوایی خود را جبران می‌کند».

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bill Gates (@thisisbillgates) on

 

سایر افراد مشهور که در این تحقیق از آنها نام برده شده، عبارتند از: اپرا وینفری مجری شوی تلویزیونی، بنیانگذار فیسبوک مارک زاکربرگ، مگ ویتمن مدیر عامل شرکت Quibi، کارل لاگرفلد طراح مد درگذشته، راننده مسابقات اتومبیلرانی فلیکس ون در لادن و آندره شورل فوتبالیست.

در نتیجه این یافته‌ها، استفان گاسلینگ، نویسنده اصلی این تحقیق، از افراد مشهور خواسته است تا مثال بهتری برای دیگران باشند.

گاسلینگ گفت: «به طور فزاینده‌ای به نظر می‌رسد که بحران آب و هوا نمی‌تواند مورد بررسی قرار گیرد، در حالی که گروه کوچک اما رو به رشد منتشرکننده کربن، همچنان به افزایش مصرف انرژی می‌پردازند و چنین سبک زندگی را از طریق کانال‌های خود در رسانه‌های اجتماعی به طور خوشایند به تصویر می‌کشند. همانطور که گرتا تونبرگ در اوایل تأیید کرد، «هرچه اثر کربن شما بزرگتر باشد، وظیفه اخلاقی شما نیز بزرگتر است» و پرواز، به‌عنوان یک فعالیت بسیار پر مصرف انرژی، به ویژه مضر و از نظر اجتماعی نامطلوب شناخته شده است».

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jennifer Lopez (@jlo) on

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Emma Watson (@emmawatson) on

اوایل این ماه، چهره‌های مشهور هوادار شورش انقراض (XR) خود را «ریاکار» نامیدند زیرا در حالی که زندگی‌شان همراه با مصرف کربن بالا است، از اعتراضات زیست محیطی حمایت می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیش از ۱۰۰ شخصیت مشهور، از جمله بندیکت کامبربچ، بازیگر، سر باب گلدوف و بازیگر سینیا میلر، نامه‌ای سرگشاده امضا کردند که تائید می‌کند که سبک زندگی و حرفه آن‌ها در «شرایط اضطراری آب و هوایی» که شورش انقراض در تلاش برای پایان دادن آن است، مشارکت دارد.

افراد مشهوری که اخیراً از تظاهرات شورش انقراض که مدت دو هفته در پروازهای لندن اختلال ایجاد کرد و منجر به درگیری‌های خشونت آمیز شد، حمایت کردند، به‌رغم اعتراف در نامه سرگشاده گفتند که سکوت نخواهند کرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از سفر