ماجرای بی‌پایان نزاع در هواپیما: شاکی ناشناس اف‌بی‌آی آنجلینا جولی بود

جولی در جریان دادگاه در سال ۲۰۱۸، حق حضانت کامل هر شش فرزندش را دریافت کرد

۴ روز بعد از دعوا در هواپیما و در تاریخ ۱۹ سپتامبر، جولی درخواست طلاق خود را امضا کرد- LIONEL CIRONNEAU / POOL / AFP

با وجود تمام رازداری‌ها، هر روز اخبار بیشتری از مجادله‌ای که به جدایی برد پیت و آنجلینا جولی منجر شد به گوش می‌رسد.

در آخرین مورد، مشخص شد شاکی ناشناس اف‌بی‌آی در «ماجرای هواپیما»، آنجلینا جولی بوده است. جولی از اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به‌دلیل قرار منع تعقیب همسر سابقش، برد پیت، شکایت کرد.

این شکایت به‌دنبال درخواست جولی برای انتشار مدارک مرتبط با شکایت قبلی او از همسر سابقش، برد پیت، به جرم آزار فیزیکی و لفظی او و فرزندانش مطرح شده است.

در ماه آوریل نشریه پولیتیکو مطلب کوتاهی در مورد شکایت یک فرد ناشناس از اف‌بی‌آی منتشر کرد. شاکی ناشناس با استفاده از اصل شفافیت مدارک (FOIPA) از اف‌بی‌آی در مورد پرونده‌ای که قبلا در سال ۲۰۱۶، در یک سفر هوایی و شکایت او از همسرش برای آزار فیزیکی و لفظی او و فرزندانش ثبت کرده بود سوال داشت.

با توجه به جدول زمانی، جزئیات حادثه و وکلای قدرتمند درگیر حدس زده می‌شد شاکی ناشناس آنجلینا جولی و شوهر آن زمان برد پیت است، زیرا جولی در سال ۲۰۱۶ ادعاهای مشابهی در مورد پیت مطرح کرد، اما در نهایت اف‌بی‌آی کسی را به‌دلیل این شکایت‌ها محکوم نکرد.

شبکه خبر ان‌بی‌سی (NBC News)، به گزارشی که اف‌بی‌آی به‌صورت محدود منتشر کرده، دسترسی پیدا کرده است.

طبق این گزارش، شخص ناشناسی که در ماه آوریل علیه اداره تحقیقات آمریکا شکایت کرده بود آنجلینا جولی بوده است.

داستان شکایت جولی از پیت به جرم آزار لفظی و فیزیکی

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دقیقا نمی‌دانید بین این زوج معروف هالیوود چه رخ داده است، این مقاله را تا انتها بخوانید.

آخرین دعوای جولی و برد پیت در سال ۲۰۱۶ و در سفری که از فرانسه به مقصد لوس آنجلس داشتند اتفاق افتاد. چند روز بعد از این اتفاق، جولی درخواست طلاق خود را ثبت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق گزارش اف‌بی‌آی که از زبان جولی نوشته شده است، زمانی‌که خانواده پیت و جولی به همراه فرزندانشان از فرانسه به مقصد لوس‌آنجلس برمی‌گشتند بین جولی و پیت دعوای شدیدی اتفاق می‌افتد. به‌دلیل اینکه این مشاجره در آسمان آمریکا اتفاق افتاده است، مرجع رسیدگی به آن اف‌بی‌آی است.

بلافاصله پس از رسیدن به لوس‌آنجلس، جولی شکایتی علیه پیت تنظیم می‌کند. او در این شکایت از فریادهای پیت بر سر او و فرزندانش می‌گوید.

ظاهرا برد پیت بر سر جولی فریاد زده و یکی از فرزندانشان را «یک بچه لعنتی کلمباین» ('looked like a f**king Columbine kid' ) خوانده است.

این عبارت پیت به قتل عام دبیرستان کلمباین در سال ۱۹۹۹ اشاره داشته است که دو دانش آموز ۱۲ کودک و یک معلم را در کلرادو به قتل رساندند.

همچنین جولی ادعا می‌کند پیت او را به انتهای هواپیما کشانده، شانه‌هایش را گرفته و در حالی که او را به‌ شدت تکان می‌داده فریاد زده است: «تو این خانواده را نابود می‌کنی».

در گزارش اولیه اف‌بی‌آی آمده است که درگیری لفظی و فیزیکی آن‌ها در جت شخصی به درگیری او با پسرش، مدوکس، نیز منجر شده است.

طبق جزئیات این شکایت حقوقی، جولی ادعا کرد پیت در طول پرواز روی او آبجو ریخته است. از جمله مدارکی که جولی به این پرونده ضمیمه کرده است عکس آرنج زخم‌شده‌اش است که انگار روی زمین کشیده شده باشد.

همچنین ظاهرا خراشی هم حین دعوا روی صورت پیت افتاده بود که جولی مسئولیت آن را پذیرفت، هرچند پیت هیچ کدام از ادعاهای جولی را نمی‌پذیرد.

در نوامبر ۲۰۱۶، اداره خدمات کودکان و خانواده لوس آنجلس، در گزارش نهایی تحقیقات، پیت را از اتهام آزار جسمی فرزندانش تبرئه کرد. این در حالی است که پیت قبلا به مشکل اعتیاد به الکل خود اعتراف کرده بود. علاوه بر اداره خدمات کودکان، اف‌بی‌آی نیز کلیه اتهام‌ها علیه او را بی‌اساس خواند.

۴ روز بعد از دعوا در هواپیما و در تاریخ ۱۹ سپتامبر، جولی درخواست طلاق خود را امضا کرد. از آن زمان تاکنون، دعوای حقوقی این زوج برای حضانت فرزندانشان ادامه داشته است.

جولی در جریان دادگاه در سال ۲۰۱۸، حق حضانت کامل هر شش فرزندش را دریافت کرد در حالی‌که به برد پیت حق دیدار و وقت گذراندن با بچه‌ها داده شده بود. در حالی‌که تا ماه می ۲۰۲۱ حضانت هر شش فرزند به‌طور کامل با جولی بود، یک قاضی کالیفرنیا به حضانت مشترک پیت و جولی بعد از چهار سال‌ ونیم دعوا رای داد.

اما در ماه ژوییه قاضی دادگاه عالی، جان دابلیو اودرِکیرک، رای این دادگاه را به‌دلیل بی‌طرف نبودن قاضی و فاش نکردن کامل روابط تجاری خود با وکلای برد پیت رد کرد.

این اتفاق باعث تغییراتی در قرار حق حضانت شد، امری که به گفته نزدیکان پیت باعث شروع جنجال جدید شده است. به نظر آن‌ها جولی قصد دارد توجه‌ها را به خود و ماجراهای گذشته جلب کند تا همچنان حضانت کامل فرزندانش را داشته باشد.

بیشتر از زندگی