کودتای اسکوچیچ یا بازگشت کی‌روش؟

کنار گذاشتن چند چهره سرشناس تیم ملی، تصمیم خطرناک سرمربی

ریاست احتمالی مهدی تاج در فدراسیون فوتبال شاید کارلوس کی‌روش را به تیم ملی نزدیک کند-خبر ورزشی

نیمکت تیم ملی در فاصله کمتر از صد روز تا شروع جام جهانی وضعیت مبهمی دارد و هنوز مشخص نیست که در قطر چه کسی سرمربی تیم ملی ایران باشد، با این حال دراگان اسکوچیچ که یک بار تا آستانه برکناری پیش رفت با تمام وجود تلاش می‌کند جایگاهش را حفظ کند. این تلاش‌ها تا امروز برای او به ثمر نشسته و دراگان چند بار از اخراج گریخته اما روشن نیست در آینده سرنوشت حرفه‌ای او چه باشد. ریاست احتمالی مهدی تاج در فدراسیون فوتبال شاید کارلوس کی‌روش را به تیم ملی نزدیک کند.

مربی کروات این روزها مقابل دوربین‌ها حضور پررنگی دارد و برای تماشای مسابقات فصل جدید لیگ برتر به شهرهای مختلف ایران سفر می‌کند. او همچنین در حال برنامه‌ریزی برای اردوی اتریش است و گفته می‌شود که می‌خواهد تعدادی از بازیکنان را که در اینستاگرام علیه او استوری منتشر کردند، از فهرست این سفر خط بزند. این تصمیمی خطرناک برای اوست، اگرچه او در نقش سرمربی باید صاحب اختیار باشد.

مصاحبه حمید استیلی، سرپرست تیم ملی این شایعه را تقویت کرد. او درباره آسیب‌شناسی مشکلات تیم ملی به شبکه خبر گفت: «هم من، هم ماجدی و هم اسکوچیچ نشستیم و تقریبا توانستیم مشکلات را پیدا کنیم. انشاءالله در اردوی بعد این مشکلات را نداریم. این مستلزم حمایت رسانه‌ها و پیشکسوتان است. چیزی که برای ما مهم است، آرامش تیمی است که کمک می‌کند شرایط تیم ملی روز به روز بهتر و یکدلی حاکم بشود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اشاره به حمایت رسانه‌ها و پیشکسوتان احتمالا به معنی موافقت با تصمیم اسکوچیچ درباره خط زدن این دو بازیکن باتجربه است که حکم یک کودتا را خواهد داشت. این در حالی است که هنوز مشخص نیست اسکوچیچ در اردوی اتریش حاضر باشد و ممکن است بعد از انتخابات ریاست فدراسیون، مربی دیگری جایگزین او شود.

روزنامه «خبر ورزشی» نوشت: «در هفته‌های گذشته و بعد از ابقای اسکوچیچ از سوی فدراسیون فوتبال، شایعاتی مبنی بر احتمال عدم دعوت از مخالفان سرمربی تیم ملی مطرح شد. هرچند دعوت نشدن مهدی طارمی به خاطر شرایط بسیار آماده‌ای که این روزها در پورتو دارد کمی بعید به نظر می‌رسد، اما حاج‌صفی و انصاری‌فرد، دو کاپیتان تیم ملی در خطر از دست دادن اردوی بعدی هستند.»

مشخص نیست که اسکوچیچ فرصت کافی برای این تصمیمات داشته باشد. روزنامه «ایران ورزشی» درباره احتمال تغییر سرمربی تیم ملی نوشت: «خبر رسیده تاج با حضور اسکوچیچ در جام جهانی موافق نیست و ترجیح می‌دهد مردی روی نیمکت تیم ملی بنشیند که نسبت به بازیکنان شناخت کافی داشته باشد و از مقبولیت لازم میان آنها برخوردار باشد. گفته شده مذاکراتی هم صورت گرفته و کی‌روش قول داده این بار با گاردی بازتر نسبت به اهالی فوتبال ایران و رقمی غیر قابل باور به ایران برگردد تا در همین زمان اندک باقی‌مانده تا جام جهانی، تیم ملی ایران را در دست بگیرد.»

با این شرایط همه چیز بستگی به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال دارد و اسکوچیچ پیش از آن که بخواهد بازیکنان مخالف را کنار بزند، باید امیدوار باشد که تاج به صندلی ریاست برنگردد.

بیشتر از فوتبال