آتش‌سوزی در کلیسایی در مصر؛ ۴۰ نفر کشته و ۴۵ نفر زخمی شدند

بیشتر کشته‌شدگان، کودکانی‌اند که در مهدکودک کلیسا حضور داشتند

هنوز علت دقیق این حادثه هولناک مشخص نشده است - AFP

در یک آتش‌سوزی در کلیسایی در شهر «جیزه» مصر دست‌کم ۴۰ نفر کشته و ۴۵ نفر زخمی شدند. 

به گزارش رویترز و به نقل از منابع آگاه در مصر، این آتش‌سوزی در حین برگزاری مراسم عشای ربانی رخ داد. در این مراسم حدود پنج هزار نفر در کلیسای «قبطی ابو صفین» در محله ایمبابای شهر جیزه، دومین شهر بزرگ مصر، حضور داشتند. 

منابع آگاه گفتند که آتش ورودی کلیسا را مسدود کرد و باعث ازدحام جمعیت شد. به گفته آنها بیشتر کشته‌شدگان، کودکانی‌اند که در مهدکودک کلیسا حضور داشتند.

یاسر منیر، یکی از عبادت‌کنندگان در کلیسا، گفت: «مردم در طبقه سوم و چهارم جمع شده بودند و ناگهان دیدیم که از طبقه دوم دود بلند می‌شود. همه با عجله از پله‌ها پایین رفتند و بر اثر ازدحام جمعیت روی هم می‌افتادند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او با بیان این که همراه با دخترش در طبقه همکف بودند و توانستند فرار کنند، گفت: «پس از بیرون آمدن، صدای انفجار و جرقه را شنیدیم و دیدیم که آتش از پنجره بیرون می‌آمد.»

در پی این اتفاق، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در توییتی به خانواده قربانیان تسلیت گفت.

هنوز علت دقیق این حادثه هولناک مشخص نشده اما به گفته پلیس، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد احتمالا اتصال الکتریکی در مدار برق کلیسا علت آتش‌سوزی بوده است.

در حال حاضر آتش‌‌نشان‌ها آتش را خاموش کرده‌اند و تمام بیمارستان‌های قاهره و جیزه در حالت آماده‌باش اضطراری قرار دارند. گفته می‌شود تمامی اجساد سوخته‌اند و تلاش برای شناسایی هویت قربانیان ادامه دارد.

بیشتر از جهان