عملیات انتحاری در جده یک کشته و ۴ زخمی برجا گذاشت

این عملیات به‌وسیله «عبدالله بن‌زاید عبدالرحمن» انجام شد که از هفت سال پیش تحت تعقیب نیروهای امنیتی عربستان سعودی قرار داشت

 عبدالله بن‌زاید عبدالرحمن نفر چهارم فهرست ۹ نفره تحت تعقیب دولت عربستان سعودی بود -- منبع: Arab News

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی روز جمعه، ۱۲ اوت ۲۰۲۲، از وقوع یک عملیات تروریستی در شهر جده خبر داد. به‌گزارش این خبرگزاری، این عملیات تروریستی به‌وسیله «عبدالله بن‌زاید عبدالرحمن»، فردی که مدت‌ها تحت تعقیب نهادهای امنیتی عربستان سعودی قرار داشت، انجام شد.

سخنگوی ریاست امنیت دولتی عربستان سعودی اعلام کرد عبدالله بن‌زاید، پس از تلاش نیروهای امنیتی این کشور به‌منظور بازداشت او در محله السامر شهر جده، کمربند انفجاری‌اش را فعال کرد و نه تنها خودش را کشت بلکه چهار فرد دیگر را نیز زخمی کرد. نیروهای امنیتی عربستان سعودی می‌گویند یک فرد پاکستانی و سه نفر از نیروهای امنیتی در جریان این عملیات انتحاری مجروح شده‌اند که در حال حاضر آنها را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

به‌گزارش منابع خبری، عملیات انتحاری مورد نظر در جده چهارشنبه شب اتفاق افتاده است، اما نهادهای امنیتی عربستان سعودی خبر آن را روز جمعه منتشر کردند.

به‌گزارش عرب‌نیوز، عبداالله بن‌زاید جزو افرادی بود که در عملیات انتحاری سال ۲۰۱۵، که در مسجد «نیروهای ویژه» عربستان سعودی به‌وقوع پیوست، دست داشت. دولت سعودی پس از این عملیات تروریستی، که منجر به کشته شدن ۱۵ تن شد، فهرستی ۹ نفره از چهره‌هایی که در این عملیات دست داشتند تهیه کرد و بن‌زاید نیز نفر چهارم این فهرست بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عرب‌نیوز همچنین نوشت در حال حاضر، و پس از کشته شدن «عبدالله بن‌زاید عبدالرحمن»، تنها یک نفر دیگر از این فهرست ۹ نفره زنده باقی مانده است؛ به‌گزارش این وبسایت، «مجید بن‌زاید البکری» تنها فرد باقی مانده این فهرست است که در حال حاضر در مخفیگاه زندگی می‌کند.

این ۹ تروریست، که به گروه داعش وابسته بودند، سال ۲۰۱۵ با حمله به نمازگزاران مسجد نیروهای ویژه در جده موجب کشته شدن ۱۵ نفر شدند که به‌غیر از ۱۱ نیروی امنیتی، چهار کارگر بنگلادشیِ مهاجر به عربستان سعودی نیز در میان آنها حضور داشتند. نهادهای امنیتی همان زمان اعلام کردند ۳۳ تن دیگر نیز در جریان عملیات تروریستی سال ۲۰۱۵ مجروح شدند.

ریاست امنیتی دولت عربستان سعودی پس از این واقعه تروریستی گفت «پادشاهی سعودی» عزم خود را به‌منظور «سرکوب تروریست‌ها» و «تضمین امنیت همه شهروندان و ساکنان این کشور» جزم کرده است.

بیشتر از جهان