محصولات داو از پایان سال ۲۰۱۹ بدون پلاستیک می‌شوند

 این تصمیم بخشی از برنامه شرکت یونیلیور برای حذف کامل پلاستیک است

dove

شرکت داو، غول محصولات زیبایی، شروع به حذف بسته‌بندی پلاستیکی از محصولات خود کرد و اعلام کرد قصد دارد به سمت حذف کامل پلاستیک از محصولاتش در سراسر جهان برود.  

انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۰ پلاستیک از جعبه‌های داو حذف شود و این جعبه‌ها کاغذی شوند، و تا پایان سال ۲۰۱۹ همه بطری‌های شامپو و کرم این شرکت در بریتانیا و آمریکای شمالی از پلاستیک صددرصد بازیافتی تولید شوند و «تا جایی که از لحاظ فنی ممکن باشد» آن‌ها در کاغذ بپیچند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما به هر حال این نام تجاریِ عرصه زیبایی که در بازار بیش از ۱۵۰ کشور دنیا وجود دارد هنوز راهکاری برای سازگاریِ در و پمپ محصولاتش با محیط زیست پیدا نکرده است.

داو هم‌چنین اعلام کرده که برنامه‌ای برای تولید نوع جدیدی از ضدعرق دارد که بشود آن را دوباره پر و استفاده کرد.

این شرکت گفته «حسابی مشغول» کار روی محصولاتی هستیم که ماده اصلی بسته‌بندی‌شان فولاد ضدزنگ است.

این حرکت جزئی از هدف داو برای کاهش زباله پلاستیکی تا سال ۲۰۲۵ است. بر این اساس این شرکت می‌خواهد مصرف سالانه پلاستیک‌ دست‌ اولش را که اکنون در سطح جهان معادل ۲۰۵۰۰ تن است کم کند.

در پی این حرکت، یونیلیور که شرکت مادر داو است قصد دارد استفاده از پلاستیک دست اول را تا ۲۰۱۵ به نصف میزان فعلی برساند، مصرف پلاستیک بازیافتی را افزایش دهد و در مصرف بیش از ۱۰۰ هزار تن پلاستیک در بسته‌بندی‌هایش صرفه‌جویی کند.

ریچارد سلاتر کارشناس تحقیق و توسعه‌ی شرکت یونیلیور در بیانیه‌ای گفت: «مفتخریم که داو در قالب بیش از ۱۰۰ طرح در سراسر جهان شروع به مبارزه با تولید زباله پلاستیکی کرده است. اما به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نام‌های تجاری در عرصه زیبایی وظیفه داریم در این زمینه از این هم سریع‌تر به پیش رویم».

او گفت «برنامه‌هایی که امروز اعلام کردیم گام مهمی از تلاش ما در دگرگونی نحوه تولید، استفاده و دفع بسته‌بندی‌های پلاستیکی است».

هدف از برداشتن این گام این است که به صنعت بازیافت جهان کمک کنیم تا بتواند زباله پلاستیکی بیش‌تری جمع و پلاستیک بازیافتی بیشتری برای استفاده مجدد تولید کند.

اما به‌رغم اجرای چنین طرح‌هایی، هنوز هیچ نشانی از کاهش تقاضا برای بطری‌های پلاستیکی آب نمی‌بینیم.

با توجه به آمار یکی از شرکت‌های تحقیقات بازار به نام زنیت، استفاده از بطری‌های پلاستیکی آب در سال ۲۰۱۸ بیش از ۷ درصد رشد داشته است.

لیبی پیک، مشاور ارشد راهبردی در اتاق فکر مستقل اتحاد سبز گفت‌:«همه شنیده‌ها حاکی از آن است که بازار این بطری‌ها هم‌چنان رو به توسعه است».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان