مظنون اصلی قتل چهار مسلمان در جنوب غرب آمریکا دستگیر شد

یک مورد از این قتل‌ها در نوامبر ۲۰۲۱ و سه مورد دیگر در هفته‌های اخیر رخ داد

تصاویری که مرکز پلیس آلبوکرکی از مقتولان منتشر کرد

مردی که مظنون اصلی کشتن چهار مرد مسلمان در ایالت نیومکزیکوی آمریکا بود دستگیر شد. هارولد مدینا، رئیس پلیس شهر آلبوکرکی در این ایالت، روز سه‌شنبه ۹ اوت در توییتر این خبر را اعلام کرد. مدینا نوشت: «ما خودرویی را که گمان می‌کنیم در قتل اخیر مردی مسلمان در آلبوکرکی نقش داشته است ردگیری کردیم. راننده دستگیر شد و او مظنون اصلی این قتل‌‌ها است. بعدازظهر امروز اخبار متعاقب را به رسانه‌ها اطلاع می‌دهیم.»

یک مورد از این قتل‌ها در نوامبر ۲۰۲۱ و سه مورد دیگر در هفته‌های اخیر رخ داد. تبار هر چهار قربانی به شبه‌قاره هند بازمی‌گردد و به نظر می‌رسد شیعه بوده‌اند. این احتمال مطرح است که علت قتل آن‌ها به شیعه‌ بودنشان مرتبط باشد. یک منبع نزدیک به جامعه مسلمانان آلبوکرکی به ایندیپندنت فارسی گفت: «شیعه بودن سه نفر از قربانیان تایید شده است. نفر چهارم هم حسین نام دارد که شاید باعث شود برخی افراد تصور کنند شیعه است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس هنوز فرضیه‌ای در مورد این قتل‌‌ها مطرح نکرده است اما گفته است سه نفر از قربانیان «بدون هشدار، هدف حمله و تیراندازی قرار گرفتند و کشته شدند»؛ این سه نفر عبارت‌اند از محمد افضل حسین ۲۷ ساله، آفتاب حسین ۴۱ ساله و محمد احمدی ۶۲ ساله.

جسد مرد چهارم، نسیم حسین ۲۵ ساله، چند ساعت پس از شرکت در تشییع‌ جنازه دو نفر دیگر پیدا شد. او چهارمین قربانی مسلمان از ماه نوامبر و سومین در قربانی در عرض دو هفته بود. پلیس هنوز سرنخی از ارتباط بین این چهار قتل پیدا نکرده است. اما در مورد احتمال مرتبط بودنشان تحقیق می‌کند. تاکنون، پلیس به انگیزه‌‌های احتمالی اشاره‌ای نکرده است. اما کایلی هارتستاک، معاون فرمانده اداره تحقیقات جنایی پلیس آلبوکرکی، به مسلمان بودن این چهار قربانی اشاره کرده و آن‌ را نشانه‌ای «بسیار نگران‌‌کننده» خوانده بود.

بیشتر از جهان