صاحب ساعت واقعی جیمز باند شوید

این همان ساعت امگایی است که که در فیلم «زمانی برای مردن نیست» روی مچ دست دنیل کریگ دیده می‌شود

 تمام درآمد حاصل از فروش لوازم جیمز باند صرف امور خیریه خواهد شد -twitter/007

خانه حراج کریستی ساعت امگا سیمستر دنیل کریگ در فیلم «زمانی برای مردن نیست» را به حراج می‌گذارد.

مامور مخفی امنیتی مشهوری که بارها روی پرده سینما، دنیا را نجات داده است ظاهر «مردانه‌اش» را همواره با نوشیدنی‌های خاص، سبک لباس پوشیدن و البته ساعت و ماشینش به نمایش گذاشته است. حالا این فرصت فراهم شده تا اگر کسی هم شانس دارد و هم پول، صاحب یکی از نمادهای جیمز باند شود.

همکاری شرکت ساعت‌سازی سوئیسی امگا از سال ۱۹۹۵ با ۰۰۷ آغاز شد؛ زمانی که طراح لباس، لیندی همینگ، کوارتز سیمستر ۳۰۰ام (300M) را برای اولین بازی پیرس برازنان در نقش جیمز باند، در فیلم چشم‌طلایی (Goldeneye) انتخاب کرد، حرکتی که به گفته او به‌دلیل تمایل به ایجاد احساسی «مدرن‌تر و اروپایی‌تر» برای این شخصیت شکل گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شخصیت از آن زمان تاکنون، ساعت‌های امگا‌ی متفاوتی به مچ خود بسته است، که نقطه آن اوج امگای سیمستر درایور ۳۰۰ام ۰۰۷ ادیشن (the Seamaster Diver 300M 007 Edition)، ساخته‌شده از تیتانیوم سبک‌وزن است با جزئیاتی که شرکت [امگا] آن را «قهوه‌ای گرمسیری» می‌نامد، همان ساعتی که در فیلم «زمانی برای مردن نیست» روی مچ دست دنیل کریگ دیده می‌شود. این ساعت نشانه‌ای از ۲۵ سال همکاری دو طرف بود و امگا در سال ۲۰۱۹ این مدل را در فروشگاه‌های خود به فروش مشروط گذاشت.

سپس همه‌گیری کووید-۱۹ اکران فیلم را سه بار به تعویق انداخت، بنابراین تماشای پنجمین و آخرین نقش‌آفرینی کریگ به عنوان مامور ۰۰۷ به سپتامبر ۲۰۲۱ موکول شد. 

اکنون فرصتی برای خرید ساعت سیمستر درایوز ۳۰۰ام (300M) به وجود آمده است، نه آن ساعت‌هایی که هنوز در بوتیک‌های امگا به فروش می‌رسند، بلکه دقیقا همان ساعتی که کریگ به دست داشت.

این ساعت امگا داستان خاص خود را دارد. این نه تنها آخرین مدل ساعت دنیل کریگ است، بلکه گفته می‌شود خود بازیگر نیز در طراحی آن مشارکت داشته است، موضوعی که آن را به معتبرترین ساعت «جیمز باند» موجود تبدیل می‌کند.

این ساعت در تاریخ ۲۸ سپتامبر در حراجی کریستی لندن به‌عنوان سومین بخش در حراجی «شصت سال با جیمز باند: حراج زنده» به حراج گذاشته می‌شود و یکی از ۲۵ کالایی است که ایان (Eon)، شرکت سازنده فیلم‌های باند، اهدا کرده است و تمام درآمد حاصل از فروش آن صرف امور خیریه خواهد شد.

ساعت فوق با قیمت تخمینی ۱۸ تا ۲۲ هزار دلار عرضه می‌شود. قیمتی که ممکن است کم به نظر برسد. در سال ۲۰۱۸ یک رولکس سابمارینر (Submariner) مدل 1957 Ref. 6538 جیمز باند که شان کانری در سه فیلم آن را به دستش بست، در فیلیپس در نیویورک به قیمت ۵۶۷ هزار دلار فروخته شد.

سایر اقلام مربوط به «زمانی برای مردن نیست» شامل مجموعه‌ای از پنج پاپیون است که کریگ پوشیده بود (قیمت آن‌ها ۶ تا ۸.۴ هزار دلار تخمین زده می‌شود)، یک کت‌وشلوار شام دو تکه تام فورد به‌علاوه کفش‌های کروکت و جونز (قیمت آنها ۳۰ تا ۳۶ هزار دلار تخمین زده می‌شود) و کره چشم بیونیک مامور پریمو (قیمت تخمینی ۴.۸ تا ۷.۲ هزار دلار).

وسایل نقلیه مختلفی نیز وجود دارد که برترین آن‌ها یکی از هشت خودروی بدلکاری استون مارتین رپلیکا دی‌بی۵ (Replica DB5) است؛ تنها نمونه‌ای که تاکنون برای فروش عرضه شده است (قیمت تخمینی ۱.۸ تا ۲.۴ میلیون دلار).

بیشتر از زندگی