جست‌وجوی پایان‌ناپذیر پرسپولیس برای یک گلزن خارجی

انتقال لوکادیا هم نهایی نشد تا سرخ‌ها در آستانه شروع لیگ سراغ گزینه جدیدی بروند

تصویری از یورگن لوکادیا -- GLYN KIRK / AFP

کمتر از یک هفته به شروع لیگ بیست و دوم باقی مانده است و پرسپولیس هنوز نتوانسته گلزن خارجی‌ که یکی از اولویت‌های یحیی گل‌محمدی است، جذب کند. 

پس از نایب‌قهرمانی فصل گذشته، پرسپولیس نقل و انتقالات تابستانی را با تحرک و انگیزه زیادی شروع کرد، ولی پس از استخدام دروازه‌بان، مدافعان و هافبک‌های جدید، ناگهان برای جذب مهاجم خارجی به بن‌بست رسید.

عملکرد مهاجمان فصل گذشته پرسپولیس نتوانست گل‌محمدی را راضی کند. مصدومیت عیسی آل‌کثیر بحران خط حمله را تشدید کرد و باشگاه در میانه فصل، شرزود تمیروف را برای جایگزینی او به تیم اضافه کرد، ولی این مهاجم ازبک هم نتوانست مشکل گلزنی را حل کند. 

پرسپولیس برای فصل جدید مهدی عبدی، حامد پاکدل، و تمیروف را در خط حمله حفظ کرده است، ولی گل‌محمدی برای اینکه مشکل فصل پیش تکرار نشود، به جذب یک مهاجم جدید اصرار می‌ورزد. 

کاسیانو دیاز گزینه اصلی پرسپولیس برای تقویت خط حمله بود، ولی با وجود مذاکراتی که بیش از یک ماه طول کشید، این انتقال نهایی نشد. مهاجم برزیلی ویزلا در شروع فاصله‌ای تا توافق با پرسپولیس نداشت، ولی به گفته مدیران باشگاه، تماس‌هایی از ایران باعث شد تا او قیمتش را بالاتر ببرد و شرط‌های جدیدی مطرح کند. محمد محمدی، مدیر ورزشی پرسپولیس، حتی مدعی شد که ایمیل‌هایی از ایران به کاسیانو ارسال شده است تا او قید سفر به تهران را بزند.  شایعه مصدومیت این مهاجم نیز مطرح شد، تا در نهایت او به الفیصلی عربستان سعودی پیوست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یورگن لوکادیا، مهاجم فصل قبل بوخوم که سابقه بازی در آیندهوون و برایتون را هم دارد، گزینه بعدی پرسپولیس بود. این مهاجم ۲۸ ساله می‌توانست یکی از خریدهای جذاب فوتبال ایران باشد، ولی رسانه‌ها خبر دادند که طرفین به دلیل اختلافی ۳۰۰ هزار یورویی، به توافق نرسیدند.

آلف مانگا، مهاجم ۲۷ ساله برزیلی، گزینه جدیدی است که پرسپولیس برای رفع بحران خط حمله سراغ او رفته است. مانگا تحت قرارداد «ولتا ردوندا» در سریB  برزیل است، اما به ‌صورت قرضی در کوریتیبا بازی می‌کند. پرسپولیس پیش از این هم مذاکراتی با این مهاجم داشت و قرار بود این انتقال با ۷۰۰ هزار دلار (رضایتنامه + دستمزد) نهایی شود که بی‌نتیجه ماند، ولی باشگاه حالا دوباره سراغ او رفته است.

پرسپولیس دور جدید مذاکرات را تسریع کرده است تا این مهاجم بتواند هرچه زودتر به ترکیب تیم اضافه شود، ولی او قطعا به بازی هفته اول مقابل ذوب‌آهن نمی‌رسد.

بیشتر از فوتبال