امام جمعه تهران: نظام تصمیم گرفته است پای مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها بایستد

«با شرایط ایران کنار بیایید و از زیاده‌خواهی‌ها دست بردارید»

امام جمعه تهران: «در محور مذاکره برای رفع تحریم‌ها، دوستان عازم شده‌اند و امیدواریم با مواجهه عاشورایی با همان مدیریت عاشورایی، مقاوم و سربلند، در این عرصه هم از منافع کشور قاطعانه و هوشیارانه پاسداری کنند.»- فارس

شماری از امام‌جمعه‌ها در ایران از جمله امام‌جمعه تهران و چند شهر دیگر در سخنان جمعه، ۱۴ مرداد، خود گفتند که جمهوری اسلامی برای به توافق نرسیدن در مذاکرات وین خود را آماده کرده است. محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، هم در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت که نظام تصمیم گرفته است «پای مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها» بایستد و قانون اقدام راهبردی را هم با قوت اجرا کند.

محمدجواد حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد که در حال حاضر، مسئولان نظام اقتصاد ایران را به جریان مذاکرات گره نزده‌اند و راه خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال می‌کنند.

سخنان امام جمعه تهران تاکیدی ضمنی بر این مسئله است که جمهوری اسلامی برای رسیدن به توافق در مذاکرات وین تصمیم خاصی ندارد و خود را برای ادامه شرایط فعلی و فقدان توافق، آماده کرده است.

حاج‌علی‌اکبری به موضوع راه‌اندازی صدها سانتریفیوژ پیشرفته از جمله سانتریفیوژهای آی‌آر۶ اشاره کرد و گفت: «اخیرا در مورد فعال‌سازی چرخه غنی‌سازی خبرهای شوق‌انگیزی شنیدیم. از فعالان این عرصه‌ها تشکر می‌کنیم که این مسیر را با قوت ادامه می‌دهند و از حقوق ملت با قوت دفاع می‌کنند.»

امام جمعه تهران در مورد آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای افزود: «در محور مذاکره برای رفع تحریم‌ها، دوستان عازم شده‌اند و امیدواریم با مواجهه عاشورایی با همان مدیریت عاشورایی، مقاوم و سربلند، در این عرصه هم از منافع کشور قاطعانه و هوشیارانه پاسداری کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حاج‌علی‌اکبری تاکید کرد: «به دشمنانمان و به آمریکای جهانخوار و به طرف‌های مذاکره عرض می‌کنیم که ایران را امتحان نکنید؛ اگر به مذاکره و توافق نیاز دارید که دارید، با شرایط ایران کنار بیایید و از زیاده‌خواهی‌ها دست بردارید.»

حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و امام جمعه موقت قم، نیز هم‌زمان با دومین روز مذاکرات وین، در خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: «برخی می‌گویند عاشورا درس مذاکره است؛ در حالی که صحبت‌های امام حسین با دشمن مذاکره نبود بلکه اتمام حجت بود.»

امام جمعه موقت قم با ابراز نگرانی از آنچه «تبلیغات دشمن» خواند افزود: «ما حاکمیت دین را فریاد می‌زنیم و اگر مسئولان هم گاهی اوقات توجه ندارند، ما باید تذکر بدهیم. نباید با تبلیغات زهرآگین دشمن، پشت انقلاب را خالی کنید؛ زیرا به انقلاب لطمه وارد می‌شود و اگر دشمن شما را نبیند، می‌آید.»

احمد محمودی، امام جمعه موقت اصفهان، نیز با تاکید بر اینکه موضع دیپلماسی خارجی در برابر دشمنان باید شفاف باشد، گفت: «گاهی در برنامه‌های دیپلماسی‌ها دوگانه صحبت می‌کنند و در همین رهگذر هم فریب می‌خورند؛ دشمن دشمن است. باید سریع موضعمان را مطرح کنیم، باید از شفافیت آن امام بزرگوار درس بگیریم.»

امام جمعه موقت اصفهان درس دوم عاشورا را مقاومت دانست و افزود: «باید به موقعیت ایران در جبهه مقاومت به خود ببالیم. ایران در حال حاضر قدرت برتر نظامی در منطقه است.»

محمودی با تاکید بر صادرات سلاح، گفت: «ما در زمینه موشکی و پهپادی به قدرتی قابل‌اعتنا در عرصه جهانی تبدیل شده‌ایم؛ جنگنده‌ها، تانک‌ها، نفربرها، ناوشکن‌ها، سامانه‌های پدافندی و انواع رادارها بخشی از توان ایران اسلامی‌اند و این امکان را به ما می‌دهند که صادرکننده تسلیحات و حامی جبهه مقاومت باشیم.»