گشت‌وگذار در وستروس: مکان‌های واقعی فیلمبرداری «خانه اژدها»

خاندان تارگرین و اژدهاهای مشهورشان بار دیگر به شبکه اچ‌بی‌او بازمی‌گردند

بیشتر فیلمبرداری در مالت، ایسلند، کرواسی و ایرلند شمالی انجام شده است-facebook/GameOfThrones

تنها دو روز به پخش جدیدترین داستان‌های قدرت و اژدها باقی مانده است و طرفداران این سریال و داستان‌های آن برای دیدن آن دقیقه شماری می‌کنند.

رویدادهایی که در مجموعه تلویزیونی «خانه اژدها» (House of the Dragon) روی می‌دهد سال‌ها پیش از داستان «بازی تاج و تخت‌» اتفاق افتاده است.

 درحالی‌که طرفداران دوآتشه حتما مکان‌های اصلی فیلمبرداری هفت پادشاهی را می‌شناسند، مجموعه‌ای از مکان‌های فیلمبرداری جدید قرار است چهره وستروس را تغییر دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این داستان خیالی حماسی علاوه بر استفاده از جدیدترین فناوری خلق صحنه‌های دیجیتال، از چشم‌اندازهای طبیعی خیره‌کننده کشورهای مختلف هم در خلق فضای این افسانه بهره برده است.

بیشتر فیلمبرداری در مالت، ایسلند، کرواسی و ایرلند شمالی انجام شده است.

با نگاهی به برخی از قلعه‌ها، میدان‌های تاریخی و خطوط ساحلی واقعی که در این سریال نمایش داده می‌شوند، خود را برای پخش خانه اژدها در ۲۲ اوت امسال آماده کنید.

کورنوال، انگلیس

این منطقه به دلیل داشتن مناظر خیره‌کننده، شیرینی‌های خوشمزه کورنیش و موج‌سواری معروف است، با دمایی حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد در ماه اوت که در اغلب نقاط بریتانیا کمیاب است.

فیلمبرداری در کورنوال در یک قلعه جزیره‌ای به نام سنت مایکلز مونت و همچنین خلیج هالیول و خلیج کوچک کینانس در آوریل ۲۰۲۱ آغاز شد.

خلیج کوچک کینانس در شبه‌جزیره لیزارد به دلیل صخره‌های خیره‌کننده و ساحل ماسه‌ای سفیدش، یکی از مکان‌های دیدنی در این مجموعه است.

مونسانتو، پرتغال

به لطف به‌کار گرفتن بازیگران پرتغالی، طرفداران در اروپا متوجه شدند صحنه‌هایی از «خانه اژدها» در قلعه مونسانتو، قلعه‌ای قرون وسطایی با دروازه‌های قوسی و حیاط‌های دیواردار، در حال فیلم‌برداری است.

مونسانتو چندان بکر و بدیع نیست و به دلیل سنگ‌های گرانیتی عظیمش که به طرز ماهرانه‌ای در معماری روستا گنجانده شده‌اند، یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های پرتغال است.

کسرس و تروحیو، اسپانیا

در فاصله نه چندان دورتر از مونسانتو، شهر کسرس اسپانیا، با خیابان‌های سنگفرش باریک و دیوارهای سنگی باستانی و ناودان‌های معروفش قرار گرفته است.

این اولین حضور کسرس در جهان «بازی تاج و تخت» نیست، اما طبق گزارش‌های رسانه‌های محلی، این مکان که جزئی از میراث جهانی یونسکو است نقش بسیار مهم‌تری در «خاندان اژدها» بازی خواهد کرد.

تروحیو یک شهر قرون وسطایی است که برخی از جذاب‌ترین ویرانه‌های رومی اسپانیا را در خود جای داده و قلعه تروحیو با نام کاسترلی راک، دژ اجدادی خاندان لنیستر شناخته می‌شود.

دوبرونیک، کرواسی

کرواسی در سریال اصلی، نقش مهمی داشت و در خانه اژدها هم یکی از محل‌های اصلی فیلمبرداری بود.

از میان تمام صحنه‌های وستروس، دوبرونیک در کرواسی که در سریال به نام کینگز‌لندینگ شناخته می‌شود، با پلکان‌هایش بسیار مشهور است. جایی که «پیاده‌روی شرم» سرسی لنیستر، فیلمبرداری شد.

بیشتر از زندگی