بازگشت «بازی تاج و تخت» با مجموعه جدید «خانه اژدها»

این داستان پیش درآمدی و مقدمه‌ای است بر ماجراهای «بازی تاج و تخت»

علاقمندان داستانهای «بازی تاج و تخت» به زودی می توانند یک مجموعه جدید درباره جنگ قدرت در این سرزمین خیالی را تماشا کنند.

مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های شرکت پخش فیلم و سرگرمی اچ بی او بود بود که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ پخش شد. هرچند پایان سریال با انتقادات زیادی مواجه شد اما هنوز طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد.

استقبال فراوان و درآمد بالای «بازی تاج و تخت» باعث شد یک کتاب دیگر از از آثار جورج آر آر مارتین درباره همین سرزمین و شهسوارانش ساخته شود.

این پیش درآمد با نام «خانه اژدها» بر اساس رمان «آتش و خون» مارتین که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد ساخته شده که ۳۰۰ سال قبل از رویدادهای «بازی تاج و تخت» اتفاق می‌افتد و داستان آغاز افول «خانه تارگرین» پس از یک جنگ داخلی به نام «رقص اژدها» را روایت می‌کند.

چه زمانی «خانه اژدها» پخش می‌شود؟

قسمت اول این سریال در تاریخ ۲۱ آگوست (۳۰ مرداد) از شبکه اچ بی او مکس پخش خواهد شد. فصل اول «خانه اژدها» ۱۰ قسمت دارد.

چه کسانی در گروه بازیگران این سریال حضور دارند؟

پدی کانسیدین در نقش شاه ویسریس تارگرین ظاهر می‌شود و اما دارسی در نقش دختر اولش شاهدخت رینیرا تارگرین و مت اسمیت در نقش شاهزاده دیمون تارگرین، برادر کوچکتر پادشاه و وارث تاج و تخت، ایفای نقش می‌کنند. اولیویا کوک در نقش آلیسنت هایتاور بازی می‌کند و ریس ایفانس نقش اتو هایتاور، پدر او و «دست پادشاه» را بر عهده دارد.

موضوع داستان چیست؟

این داستان پیش درآمدی و مقدمه‌ای است بر ماجراهای «بازی تاج و تخت» که داستان خانواده تارگرین را روایت می‌کند. سریال با داستان پادشاه ویسریس شروع می‌شود که روی تخت آهنین نشسته و دخترش رینیرا در نوبت بعدی جانشینی قرار دارد؛ اما این امر منجر به بروز اختلاف در وستروس می‌شود، چرا که همه از این تصمیم راضی نیستند.

مارتین در صفحه وبلاگ خودش نوشت: «من چند قسمت دیگر از تدوین اولیه خانه اژدها را دیدم و به همان اندازه قسمت‌های قبلی از آنها راضی بودم. [تهیه کنندگان] رایان [کوندال] و میگل [ساپوچنیک] و بازیگران و تیم آنها کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهند.

فکر می‌کنم کسانی از شما که شخصیت‌های پیچیده، متضاد و خاکستری را دوست دارید، این سریال را دوست خواهید داشت. مطمئناً اژدها و نبردهای زیادی وجود خواهد داشت، اما ستون اصلی داستان درگیری‌های انسانی است، عشق و نفرت»

آیا هیچ ستاره‌ای از «بازی تاج و تخت» در این مجموعه حضور خواهد داشت؟

با توجه به اینکه وقایع این سریال پیش درآمدی بر «بازی تاج‌وتخت» است و سال‌ها قبل‌تر از آن اتفاق می‌افتد، بعید است که چهره‌ای آشنا از «بازی تاج‌وتخت» را در سریال «خانه اژدها» ببینیم؛ اما اشاراتی به خانواده‌های استارک، لنیستر و براتیون در آن وجود دارد.

بیشتر از زندگی