قسمت‌هایی از مغز امیلیا کلارک کار نمی‌کند

بازیگر بریتانیایی پس از نجات یافتن از یک بیماری شدید، بخشی از مغزش را از دست داده است

کلارک معتقد است نقشی که در سریال «بازی تاج و تخت» داشت به او کمک کرد تا در آن دوران دشوار، راه خود را بیابد-facebook/GameOfThrones

امیلیا کلارک، بازیگر بریتانیایی می‌گوید پس از نجات یافتن از یک بیماری شدید، بخشی از مغزش را از دست داده است.

ستاره مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» در برنامه صبحگاهی روز یکشنبه بی‌بی‌سی با اشاره به بیماری سختی که داشته، گفت عجیب است که حتی می‌تواند صحبت کند و بعد از چیزی که از سر گذرانده، زندگی عادی داشته باشد.

کلارک در سال‌های گذشته از دو آنوریسم مغزی که در آن ضعف شریان‌های مغزی باعث نرسیدن خون به بخش‌هایی از مغز می‌شود، نجات یافت.

این ستاره سینما و تلویزیون از اینکه چگونه هنوز می‌تواند زندگی خود را به شکل معمول بگذراند، شگفت‌زده است و معتقد است نقشی که در سریال «بازی تاج و تخت» داشت به او کمک کرد تا در آن دوران دشوار، راه خود را بیابد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به‌تازگی با نمایش «مرغ دریایی» اثر آنتون چخوف در تئاتر هارولد پینتر لندن، به صحنه بازگشته است.

کلارک در سال ۲۰۱۱ بین فصل‌های سریال HBO اولین آنوریسم خود را تجربه کرد و در سال ۲۰۱۳ دچار دومین آنوریسم شد که هر دو به دلیل آسیب مغزی ایجاد شده، به دوره‌های بهبودی طولانی نیاز داشتند.

او ادامه داد: «[با توجه به اینکه] قسمتی از مغز من دیگر کار نمی‌کند... بسیار قابل توجه است که می‌توانم صحبت کنم، ... و زندگی‌ام را کاملا عادی و بدون هیچ پیامدی دنبال کنم. من جزو آن اقلیت بسیار کمی از مردم هستم که می‌توانند از این بیماری جان سالم به در ببرند.»

کلارک در ادامه درباره اسکن‌های مغزش پس از هر دو عارضه توضیح داد: «مقداری [از مغزم] از بین رفته است؛ که همیشه باعث خنده‌ام می‌شود... اساسا به محض اینکه قسمتی از مغز شما برای یک ثانیه خون نگیرد، از بین می‌رود؛ بنابراین خون مسیر متفاوتی برای دور زدن پیدا می‌کند، اما پس از آن هر قسمتی که کم‌خون شده، از بین رفته است.»

کلارک پس از این تجربه سخت، یک موسسه خیریه برای قربانیان آسیب‌های مغزی و سکته مغزی به نام SameYou تاسیس کرد.

بیشتر از زندگی