فابرگاس در کومو چه می‌کند؟

هافبک پرافتخار اسپانیایی برای یک پروژه بلندمدت به یک تیم دسته‌دومی ایتالیایی پیوست

فابرگاس ۳۵ساله، فوتبال حرفه‌ای را از سال ۲۰۰۳ با آرسنال شروع کرد - YANN COATSALIOU / AFP

سسک فابرگاس در یک انتقال عجیب، راهی کومو در دسته دوم ایتالیا شد. برای این هافبک سابق آرسنال و بارسلونا این شروع یک پروژه بلندمدت است که نقطه پایان آن مربی‌گری در این تیم خواهد بود.

به گزارش مارکا، فابرگاس ۳۵ساله که فصل گذشته در موناکو، بازی‌های زیادی را به دلیل مصدومیت از دست داد، دنبال یک تیم سطح بالا نبود و می‌خواست دوران بازیگری‌اش را با یک پروژه بلندمدت در یک تیم متوسط به پایان برساند. او فوتبال حرفه‌ای را از سال ۲۰۰۳ با آرسنال شروع کرد و در این مدت، حدود ۹۰۰ بازی رسمی انجام داد و حالا برای بیستمین فصل فوتبال خود آماده می‌شود.

قرارداد فابرگاس با کومو دو ساله است؛ در این مدت، او در کلاس‌های مربی‌گری هم شرکت خواهد کرد و حتی قرار است اولین قدم‌های مربی‌گری را در این باشگاه بردارد.

این اولین بار است که فابرگاس در دسته ۲ بازی می‌کند ولی کومو که فصل گذشته در سری ب به رده سیزدهم رسید، مصمم است این فصل به بالاترین سطح فوتبال ایتالیا صعود کند. مالک این باشگاه شرکت اندونزیایی «جاروم» و مدیرعامل آن دنیس وایز، هافبک سابق چلسی، است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فابرگاس بعد از امضای قراردادش گفت: «پیوستن به کومو برایم یک افتخار و لذت است. خیلی خوش‌شانس بودم که در دوران حرفه‌ای توانستم در باشگاه‌های فوق‌العاده‌ای بازی کنم و کومو هم از این نظر استثنا نیست. بعد از مذاکرات طولانی، میروان سووارو (نماینده مالکان باشگاه) و دنیس یکی از جذاب‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های فوتبال را برایم تشریح کردند. برای همین می‌خواهم در این باشگاه آینده‌ای بلندمدت چه داخل زمین چه بیرون از آن داشته باشم. من از لحظه اول این چشم‌انداز را باور داشتم و تصمیم گرفتم که بخشی از آن باشم.»

به گزارش دیلی‌میل، کومو در سال ۲۰۱۶ ورشکسته شد و تنها بعد از تغییر مالکیت باشگاه در سال ۲۰۱۷ توانست دوباره به صحنه بازگردد. این تیم مجبور شد کارش را از رده آماتور سری د (دسته چهارم) شروع کند و مالکیت آن در سال ۲۰۱۹ به شرکت «سنت اینترتینمنت» سپرده شد. این شرکت برای مدیریت باشگاه سراغ دنیس وایز رفت و او بود که فابرگاس را برای پیوستن به کومو متقاعد کرد.

وایز گفت: «برای ما بسیار لذت‌بخش است که چنین چهره متواضع و محترمی را معرفی کنیم. بازیکنی که دستاوردهای زیادی در فوتبال داشته‌ است و حالا بخشی حیاتی از پروژه جاه‌طلبانه کومو خواهد بود. بازیکنی با این کیفیت و تجربه در برنامه سه ساله ما برای بازگشت به سری آ حیاتی است.»

فابرگاس که سابقه بازی در آرسنال، بارسا و چلسی را دارد، در بازی‌های باشگاهی خود ۱۳ جام شامل جام لیگ برتر، جام حذفی انگلستان، لالیگا و لیگ اروپا را برنده شد. او ۱۱۰ بازی ملی هم برای اسپانیا دارد و با این تیم دو بار قهرمان اروپا و یک بار قهرمان جهان شده است.

بیشتر از فوتبال