انگلستان قهرمان جام ملت‌های فوتبال زنان یورو۲۰۲۲

این مسابقه با بیش از ۸۷ هزار تماشاگر رکورد دار پرتماشاگرترین فینال‌ تاریخ فوتبال مردان و زنان در استادیوم ومبلی به شمار می‌رود

پس از سوت پایان مسابقه، بازیکنان انگلیسی در استادیوم پایکوبی کردند-FRANCK FIFE / AFP

تیم ملی فوتبال زنان انگلستان با پیروزی دو بر یک در مقابل آلمان، قهرمان جام ملت‌های اروپا شد.

در فینال مسابقات قهرمانی اروپا در روز یکشنبه ۳۱ ژوئیه، انگلستان در وقت اضافه توانست آلمان را شکست دهد و اولین قهرمانی مهم خود در فوتبال زنان را به دست آورد.

آلمان در ۲۵ دقیقه نخست بازی نبض مسابقه را در اختیار داشت و بازی در دقیقه ۹۰ با نتیجه ۱-۱ پایان یافت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سپس در وقت اضافه، در دقیقه ۱۱۰، کلوئه کلی، بازیکن ۲۴ ساله، گل پیروزی انگلستان را وارد دروازه تیم ملی فوتبال زنان آلمان کرد تا انگلستان پس از ۵۶ سال انتظار قهرمان رقابت‌های زنان یورو ۲۰۲۲ شود.

پس از سوت پایان مسابقه، بازیکنان انگلیسی در استادیوم پایکوبی کردند و سرود ملی کشورشان را خواندند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است که جو شاد استادیوم پس از مسابقه فینال زنان در تقابل کامل با صحنه‌های خشن یک سال پیش در همان ورزشگاه بود؛ زمانی که تیم فوتبال مردان انگلستان در فینال قهرمانی اروپا به ایتالیا باخت.

این مسابقه با بیش از ۸۷ هزار تماشاگر رکورددار پرتماشاگرترین فینال‌ تاریخ فوتبال مردان و زنان در استادیوم ومبلی به شمار می‌رود.

روزنامه گاردین نوشته است که این بهترین فینال برای یورو۲۰۲۲ بود و دو تیم ممتاز در مقابل یکدیگر بازی کردند. آلسکاندار پوپ، ستاره خط حمله آلمان به دلیل آسیب‌دیدگی زانو در مسابقه فینال شرکت نداشت.
 

بیشتر از فوتبال