استقبال عربستان سعودی از کشته شدن ایمن الظواهری

عربستان سعودی از همه کشورها می‌خواهد در چارچوب حمایت از انسان‌های بی‌گناه در مقابل سازمان‌های تروریستی همکاری کنند

 الظواهری از رهبران تروریسم بود که هدایت عملیات تروریستی در آمریکا، عربستان و دیگر کشورها را بر عهده داشت-SITE INTELLIGENCE GROUP / AFP

وزارت امور خارجه عربستان سعودی بامداد سه‌شنبه ضمن استقبال از بیانیه جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا در تایید کشته شدن رهبر القاعده بر اهمیت تقویت همکاری‌ها و تلاش‌های متمرکز بین‌المللی برای مقابله و نابودی تروریسم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، در بیانیه وزارت امور خارجه این کشور آمده است، ایمن الظواهری یکی از رهبران تروریسم بود که هدایت عملیات تروریستی در آمریکا، عربستان سعودی و دیگر کشورها را بر عهده داشت و هزاران انسان بی‌گناه-شامل شهروندان سعودی- را با ملیت‌ها و مذاهب متفاوت کشت.

براساس این گزارش، عربستان سعودی از همه کشورها می‌خواهد در چارچوب حمایت از انسان‌های بی‌گناه در مقابل سازمان‌های تروریستی همکاری کنند.

جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا بامداد سه‌شنبه دوم اوت در تشریح عملیات ضدتروریسم آمریکا علیه القاعده در افغانستان تایید کرد ایمن الظواهری، رهبر این گروه در کابل کشته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیویور‌ک‌تایمز و آسوشیتدپرس ساعاتی قبل از عملیات موفق نیروهای آمریکایی علیه ایمن الظواهری خبر داده بودند. به گزارش این خبرگزاری‌های آمریکایی، در این حمله به خانه‌ای که رهبر القاعده در محله مرفه‌نشین کابل در آن حضور داشت، از هواپیمای بدون سرنشین استفاده شد.

بایدن گفت روز شنبه (به وقت آمریکا و بامداد یکشنبه به وقت افغانستان) نیروهای ارتش آمریکا رهبر القاعده و جایگزین عثامه بن‌لادن را به قتل رساندند. او یکی از چهره‌های برجسته القاعده بود و نقش کلیدی داشت.

گزارش‌سی‌ان‌ان‌ حاکی از آن است که پهپاد آمریکایی در ساعت ۶:۱۸ دقیقه بامداد شنبه سی‌ام ژوییه به وقت کابل، دو راکت به خانه محل اقامت رهبر القاعده شلیک کرده است. براساس این گزارش، هیچ نیروی آمریکایی در زمان حمله روی زمین و در محل نبوده است.

رییس‌جمهوری آمریکا گفت، ظواهری دیپلمات‌های آمریکایی و کارمندان دولت آمریکا و منافع آمریکا در جهان را تهدید می‌کرد و آمریکا توانست عدالت را در مورد او به اجرا بگذارد.

بیشتر از جهان