شاهزاده رضا پهلوی: نظام جمهوری اسلامی مسئول اصلی خسارت‌ها و شمار بالای قربانیان سیلاب است

واقعیت این است که فساد، ناکارآمدی و مدیریت هیئتی و رانتی در جمهوری اسلامی، کشور ما را در برابر انواع مخاطرات طبیعی آسیب‌پذیر کرده است

به‌گفته شاهزاده رضا پهلوی «حتی یک ثانیه تداوم این رژیم ضد ایرانی» می‌تواند ایران را ناپایدارتر و آسیب‌‌پذیر کند -Tim SLOAN / AFP

شاهزاده رضا پهلوی ضمن ابراز همدردی خود با خانواده‌های جانباختگان سیلاب‌های روزهای اخیر در ایران، «رژیم فاسد و بی‌کفایت» جمهوری اسلامی را «مسئول اصلی» مرگ شهروندان در ایران معرفی کرد.

شاهزاده رضا پهلوی در بخشی از پیامی که عصر روز شنبه هشتم مردادماه ۱۴۰۱ در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرد نوشت: «واقعیت این است که فساد، ناکارآمدی و مدیریت هیئتی و رانتی در جمهوری اسلامی، کشور ما را در برابر انواع مخاطرات طبیعی آسیب‌پذیر کرده است.»

 

به‌نوشته شاهزاده رضا پهلوی، به‌رغم هشدارهای مکرر کارشناسان، نسبت به روند فرسایش خاک، بیابان‌زایی و توسعه بی‌ضابطه سازه‌ها و…، رژیم جمهوری اسلامی به تمامی این هشدارها بی‌توجه بوده و موجب «ناپایداری زیست‌بوم ایران» و «کاهش تاب‌آوری آن در برابر رخدادهای اقلیمی» شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده رضا پهلوی در بخش دیگری از پیام روز شنبه‌ خود نوشت این‌ گونه  فجایع نشان می‌دهد که چه طور «حتی یک ثانیه تداوم این رژیم ضد ایرانی» می‌تواند ایران را ناپایدارتر و آسیب‌‌پذیر کند.

شاهزاده رضا پهلوی در بخش آخر پیام خود ابراز امیدواری کرد که با گذار از نظام جمهوری اسلامی و رهای کشور از «سلطه این اهریمنان ایران‌ستیز»، بار دیگر محیط‌زیست ایران پایدار شود.

طی روزهای گذشته، سیلاب بخش‌ها وسیعی از ایران را فرا گرفته و باعث خسارت‌های جانی و مالی گسترده‌ای شده است.

برابر آخرین آمار دولتی، تا عصر روز شنبه دستکم ۶۱ تن در جریان سیلاب‌های روزهای اخیر جان خود را از دست داده‌ و ۳۲ نیز همچنان مفقودند.