افزایش مجدد شمار جان‌باختگان کرونا در ایران

تنها در ۲۴ ساعت گذشته دست‌کم ۵۴ بیمار در اثر ابتلا به کرونا جان باختند

همزمان با موج هفتم ویروس کرونا در ایران و نزدیکی به زمان برگزاری مراسم‌های مذهبی شیعیان در «ماه محرم»، مقام‌های بهداشتی نسبت به افزایش چشم‌گیر شمار قربانیان هشدار دادند.

وزارت بهداشت ایران روز جمعه هفتم مردادماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که تنها در ۲۴ ساعت گذشته دست‌کم ۵۴ بیمار در اثر ابتلا به ویروس کرونا، جان خود را از دست داده‌اند.

بنابر آمارهای رسمی وزارت بهداشت، ظرف یک ماه گذشته، شمار روزانه مبتلایان دست‌کم ۱۰ برابر و شمار موارد بستری شدن افراد در مراکز درمانی، هفت برابر شده است.

برابر آمارهای دولتی در ایران، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، در مجموع بیش از هفت میلیون ۳۰۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، نزدیک به ۱۴۲ هزار نفر جان باختند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حال حاضر ۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۹۹ شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارند.

ایران در حال حاضر، در فهرست ۱۵ کشوری قرار دارد که با زیرسویه‌های مختلف ویروس اومیکرون درگیر است و نگرانی‌ها از کارایی واکسن‌های موجود نیز کماکان ادامه دارد.

با این حال، برابر اعلام معاونت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در هفته منتهی به اول مرداد، به پایین‌ترین حد خود، یعنی کمی بیش از ۳۸ درصد رسیده است.

 کارشناسان بهداشتی هشدار داده‌اند با توجه به واکسیناسیون ناقص و نزدیکی به زمان  برگزاری مراسم‌های مذهبی شیعیان در ایران، احتمال تشدید بحران در هفته‌های آینده بسیار زیاد است.

بیشتر از بهداشت و درمان