دونالد ترامپ: از سی‌ان‌ان شکایت می‌کنم

«به سی‌‌ان‌ان اطلاع دادم که پرونده‌‌ای را علیه ادعاهای افتراآمیز مکرر آنها به جریان می‌اندازم»

در این نامه به موارد متعدد پوشش جهت‌دار و افتراآمیز سی‌ان‌ان علیه ترامپ اشاره شد-Drew Angerer/ Getty Images via AFP

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا روز چهارشنبه گفت که قصد دارد پرونده شکایتی را علیه سی‌ان‌ان به جریان بیاندازد. دلیل این شکایت ادعاهای افتراآمیز این خبرگزاری آمریکایی علیه ترامپ اعلام شده است که از سال ۲۰۱۶ و کمپین انتخاباتی او آغاز شده است.

رییس‌جمهوری پیشین آمریکا در بیانیه‌ای نوشت: «به سی‌‌ان‌ان اطلاع دادم که پرونده‌‌ای را علیه ادعاهای افتراآمیز مکرر آنها به جریان می‌اندازم.» ترامپ در ادامه نوشت: «همچنین اقداماتی را علیه دیگر رسانه‌هایی که من را بدنام کردند و سعی کردند افکار عمومی را درباره من فریب بدهند آغاز کرده‌ام.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ با تکرار موضع سابقش مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ گفت که هیچگاه از نبرد برای روشن شدن حقیقت و آینده آمریکا دست نمی‌کشد.

به گزارش هیل، تاریخ نامه ۲۸۲ صفحه‌ای وکلای ترامپ به مدیران سی‌ان‌ان به ۲۱ ژوییه باز می‌گردد. این نامه از این خبرگزاری می‌خواهد محتواهای غلط یا افتراآمیز علیه ترامپ را تصحیح یا حذف کند.

در این نامه به موارد متعددی از پوشش جهت‌دار و افتراآمیز سی‌ان‌ان علیه ترامپ اشاره شده است که در آنها از عبارت‌هایی مانند «دروغ»، «داستان‌سرایی اشتباه» و «تئوری‌های بی‌بنیان» استفاده شده است.

وکلای ترامپ این عبارت‌ها را غلط و افتراآمیز توصیف کرده‌اند.

در برخی دیگر از گزارش‌های سی‌ان‌ان، حمله تندی به موضع ترامپ نسبت به نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ انجام شده است. یورش به کنگره آمریکا نیز مورد دیگری است که سی‌ان‌ان از آن برای حمله به ترامپ استفاده کرده است.

برخی گزارش‌های سی‌ان‌ان در سال ۲۰۱۶ نیز متمرکز بر نقش روسیه در کمک به انتخابات دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهوری آمریکا است.

ترامپ پیش‌تر نیز انتقادهای متعددی علیه رسانه‌های جریان اصلی در آمریکا مطرح کرده بود.

بیشتر از جهان