نظرسنجی سی‌ان‌ان: دوسوم دموکرات‌ها دیگر بایدن را نمی‌خواهند

میزان محبوبیت بایدن به ۳۶ درصد و میزان محبوبیت کاملا هریس، به ۴۱ درصد کاهش یافت

۲۴ درصد رای‌دهندگان دموکرات و افرادی که به این حزب تمایل دارند، ترجیح می‌دهند شخص دیگری غیر از بایدن نامزد شود - Brendan Smialowski / AFP

نتایج نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان نشان می‌دهد ۷۵ درصد از رای‌دهندگان به حزب دموکرات در ایالات‌متحده تمایل دارند سال ۲۰۲۴ فردی غیر از جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا شود. این آمار نسبت به اوایل سال ۲۰۲۲، افزایش چشمگیری یافته است.

یافته‌های آماری نظرسنجی اخیر اثبات می‌کند که محبوبیت بایدن همچنان در حال کاهش است، تورم بالا است و بیشتر آمریکایی‌ها از وضعیت اقتصادی این کشور ناراضی‌اند. گزارشی‌ که روز سه‌شنبه از اوضاع اقتصادی ایالات‌متحده منتشر شد، حاکی از آن است که اعتماد مصرف‌کننده‌ها برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، ۲۴ درصد رای‌دهندگان دموکرات و افرادی که به این حزب تمایل دارند، گفته‌اند ترجیح می‌دهند شخص دیگری غیر از بایدن نامزد شود؛ زیرا می‌دانند او بازنده خواهد بود. ۳۲ درصد نیز گفته‌اند که نمی‌خواهند شاهد پیروزی مجدد بایدن باشند و تنها ۲۵ درصد حامیان دموکرات‌ها همچنان تمایل دارند که جو بایدن رئیس‌جمهوری شود؛ در حالی که این آمار در ماه‌های ژانویه و فوریه ۴۵ درصد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سوی دیگر ماجرا، ۵۵ درصد حامیان حزب جمهوری‌خواه نیز گفته‌اند که تمایل دارند شخص دیگری غیر از دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود. این آمار نسبت به ماه‌های ژانویه و فوریه ۴۹ درصد افزایش یافته است.

دولت بایدن برای کنترل تورمی که به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسیده، با چالشی جدی مواجه است؛ به خصوص اینکه پیامدهای ناشی از همه‌گیری کرونا و جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت‌های جهانی نفت و غذا تاثیر گذاشته است.

بر اساس نظرسنجی‌‌های جدید که اوایل ماه جاری منتشر شد، میزان محبوبیت بایدن به ۳۶ درصد و میزان محبوبیت معاون اول او، کامالا هریس، به ۴۱ درصد کاهش یافته است و این آشکار می‌کند که دموکرات‌ها به دلیل عملکرد ناامیدکننده بایدن، در آستانه شکست در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۲۲ قرار دارند. به همین دلیل است که برخی دموکرات‌ها از بایدن می‌خواهند در انتخابات ۲۰۲۴  نامزد نشود.

نرخ محبوبیت رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در مقایسه با دیگر روسای‌جمهور آمریکا در سال‌های نیمه دوم قرن بیستم، از همه پایین‌تر است. تقریبا از هر ۱۰ آمریکایی هفت نفر  معتقد است که بایدن به مشکلات اقتصادی این کشور توجه کافی ندارد.

اوایل ژوییه ۲۰۲۲ ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن خبرنگاری به جو بایدن می‌گفت دوم‌سوم دموکرات‌ها شما را نمی‌خواهند و می‌گویند نباید در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شوید و بایدن در پاسخ به او ادعا کرد که در صورت نامزدی، ۹۲ درصد دموکرات‌ها به او رای خواهند داد.