۶۲ درصد آمریکایی‌ها از جو بایدن راضی نیستند

اعتماد عمومی به کامالا هریس، معاون اول رئيس‌جمهوری آمریکا، هم به‌شدت پایین آمده و از خود بایدن نیز کمتر شده است

۸۲ درصد از آمریکایی گفته‌اند شرایط اقتصادی ایالات متحده ضعیف و نامطلوب است و کشور در رکود به‌سر می‌برد - Anna Moneymaker AFP

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اعتماد آمریکایی به دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، برای حل مشکلات کشور به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

بر اساس داده‌های نظرسنجی شبکه خبری سی‌ان‌ان ۶۲ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد کلی جو بایدن، در مقام رئيس‌جمهوری، راضی نیستند و مدیریت او را تایید نمی‌کنند.

بر پایه این نظرسنجی، تنها ۲۵ درصد آمریکایی از توانایی دولت برای کاهش نرخ «تورم» راضی‌اند.

نتایج این نظر‌سنجی که در میانه ماه ژوئن تا میانه ماه ژوئيه انجام شده نشان می‌دهد ۷۵درصد آمریکایی‌ها در حال حاضر «تورم» و «هزینه‌های زندگی» را مهم‌ترین مشکل اقتصادی کشور می‌دانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مجموع، تنها ۱۸ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی سی‌ان‌ان وضعیت کشور را «خوب» توصیف کرده‌اند. در حالی که ۸۲ درصد از آمریکایی گفته‌اند شرایط اقتصادی ایالات متحده ضعیف و نامطلوب است و کشور در رکود به‌سر می‌برد.

یکی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی سی‌ان‌ان گفت: «من بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنم. با این حال سخت زندگی می‌کنم. با قیمت بالای بنزین و مواد غذایی، پولی برای کارهای غیرضروری باقی نمی‌ماند.»

نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد، نه فقط محبوبیت و اعتماد به بایدن کاهش یافته است، بلکه اعتماد عمومی به کامالا هریس، معاون اول رئيس‌جمهوری آمریکا، هم به‌شدت پایین آمده و از خود بایدن نیز کمتر شده است.

بر اساس نتایج نظر‌سنجی سی‌ا‌ن‌ان، تنها ۳۲ درصد آمریکای‌ها از عملکرد کامالا هریس، در مقام معاون اول رئيس‌جمهوری، راضی‌اند. این رقم در ابتدای شروع به کار دولت بایدن بیش از ۵۰ درصد بود.

بیشتر از جهان