عربستان سعودی مسابقات بوکس حرفه‌ای زنان را میزبانی می‌کند

راملا علی و کریستال گارسیا نووا در مسابقه فرعی یک مسابقه مجدد طوفانی بر سر عنوان سنگین‌وزن با هم مبارزه می‌کنند

«اینکه اولین زنانی باشید که در عربستان سعودی رقابت می‌کنند، حرکت در جهت درست است» - reuters

عربستان سعودی برای نخستین بار میزبان یک مسابقه بوکس حرفه‌ای زنان می‌شود که در آن، راملا علی در تاریخ ۲۰ اوت، به مصاف کریستال گارسیا نووا می‌رود.

این کشور در طول تاریخ برای زنان محدودیت‌های متعددی وضع ‌کرد اما علی و نووا در مسابقه فرعی قبل از مسابقه مجدد بین آنتونی جاشوا و آلکساندر اوسیک بر سر عنوان سنگین وزن، به مصاف هم می‌روند تا راهی تازه‌ را بگشایند.

علی (شش پیروزی، بدون شکست، یک پیروزی با ضربه فنی) نخستین مشت‌زن حرفه‌ای سومالی است و علاوه بر آن، یک المپیکی، مدل، نویسنده و فعال اجتماعی است. این زن ۳۲ ساله در آستانه مبارزه‌اش با نووای ۲۲ ساله (۱۰ پیروزی، دو شکست، ۱۰ پیروزی با ضربه فنی) در جده، به شبکه ای‌اس‌پی‌ان گفت: «این یک اتفاق بسیار به‌یادماندنی است که در عربستان سعودی رخ می‌دهد. من و حریفم داریم با هم تاریخ‌ساز می‌شویم. فقط من نیستم. فرد دیگری هم هست.  ما دو نفر اولین زنان در عربستان سعودی خواهیم بود [که این کار را انجام می‌دهیم].»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«خلاصه اینکه اتفاقی بسیار به‌یادماندنی است؛ چون در درجه اول، زنان بسیار زیادی را امیدوار می‌کند. انبوهی از دختربچه‌ها را که چشمشان به ما است، امیدوار می‌کند. می‌فهمند که کاری از دستشان بر می‌آید، می‌توانند باشند و می‌توانند به هر آنچه می‌خواهند دست یابند.»

«به نظر من، قضیه پیشرفت است و قضیه حرکت در مسیر درست. اینکه اولین زنانی باشید که در عربستان سعودی رقابت می‌کنند، حرکت در جهت درست است.»

«احساس می‌کنم باید شجاع باشیم. به دلیل آنچه قبل‌تر گفتم، باید شجاع بود؛ به دلیل آنکه چشم تمام دختربچه‌ها به ما است. باید قهرمان آن‌ها باشیم. این کار چنین معنایی دارد. این باز هم برای نخستین بار است که کاری انجام می‌شود و خیلی ترسناک است؛ چون هیچ‌کس قبلا چنین کاری نکرده است. باید شجاع باشم و باید نشان دهم پیشگامی مشکلی ندارد؛ چون دیگران به دنبال آدم خواهند آمد.»

© The Independent

بیشتر از ورزش