سازمان ملل متحد برای زلزله‌زدگان شرق افغانستان سرپناه می‌سازد

نهادهای کمک‌رسان می‌گویند برای کمک‌های فوری به ۱۱۰ میلیون دلار نیاز دارند

سازمان ملل متحد برای دو هزار خانواده آسیب دیده از زلزله‌های اخیر سرپناه ایجاد خواهد کرد - Sahel ARMAN / AFP

مقام‌های دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) که برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به شرق افغانستان رفته بودند، اعلام کردند سازمان ملل متحد برای دو هزار خانواده که خانه‌هایشان را در زلزله از دست داده‌اند، سرپناه خواهد ساخت. رسانه‌های داخلی افغانستان گزارش دادند مارکوس پوتزل و رامیز الکباروف، معاونان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان، ۲۲ ژوئیه، به شرق این کشور رفتند تا از وضعیت بازماندگان زلزله‌های اخیر در این منطقه و روند کمک‌رسانی به آنان بازدید کنند. آنان در این سفر در شهر خوست با سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله (کشور) رژیم طالبان نیز دیدار کردند.

آنان در نشستی که با حضور خانواده‌های زلزله‌زده این منطقه برگزار شد، متعهد شدند که کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده را سرعت بخشند. تلویزیون طلوع در افغانستان از قول مارکوس پوتزل نیز گزارش داد که سازمان ملل متحد برای دو هزار خانواده آسیب‌دیده، سرپناه خواهد ساخت. همچنین یوناما در صفحه توییترش نوشت یک تیم فنی سازمان ملل متحد در منطقه حضور دارد تا زمینه ارسال کمک‌های لازم ازجمله غذا، آب، مراقبت‌های بهداشتی و سرپناه‌های موقت را فراهم کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۹ درجه، ۲۲ ژوئن، مناطقی در شرق افغانستان را لرزاند. این زمین لرزه سنگین باعث کشته شدن ۱۱۵۰ نفر، زخمی شدن نزدیک به دو هزار نفر و ویرانی صدها خانه شد. این مناطق بار دیگر با زمین لرزه دیگری به قدرت ۵.۱ درجه در ۱۸ ژوئیه به لرزه درآمد که بیش از ۱۰ زخمی به جا گذاشت و تعدادی خانه را نیز تخریب کرد.

سازمان ملل متحد برای کمک فوری به زلزله‌زدگان در افغانستان، ۱۱۰ میلیون دلار کمک فوری درخواست کرد. این کمک فوری قرار است در یک دوره زمانی ۹۰ روزه بین ۳۶۰ هزار نفر در منطقه توزیع شود. شماری از کشورهای جهان کمک‌هایشان را مستقیم به این مناطق فرستادند و تعدادی دیگر نیز از طریق سازمان‌های بین‌المللی به آسیب‌دیدگان این حادثه طبیعی کمک کردند. رژیم طالبان که از کمک‌رسانی به مردم ناتوان شده بود، از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی درخواست کمک کرد. حادثه زمین لرزه شرق افغانستان در دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

بیشتر از جهان