کنسرت‌های سهراب پاکزاد هم در اهواز لغو شد

اداره ارشاد خوزستان: نهاد بالادستی دستور لغو تمامی کنسرت‌ها را در اهواز صادر کرد

 سهراب پاکزاد قرار بود در روزهای اول تا سوم مرداد در اهواز کنسرت داشته باشد_ ایسنا

یک روز پس از لغو کنسرت سیروان خسروی در اهواز، کنسرت‌های سهراب پاکزاد، دیگر خواننده پاپ نیز در این شهر لغو شد.

 سهراب پاکزاد قرار بود در روزهای اول تا سوم مرداد در اهواز کنسرت داشته باشد، اما موسسه‌ برگزار‌کننده کنسرت‌ها حدود ۴۸ ساعت پیش از شروع نخستین کنسرت اعلام کرد که اجراها لغو شده‌اند و مبالغ فروش بلیت به‌ صورت خودکار به حساب خریداران بازمی‌گردد.

رضا کلاه‌کج، مدیرکل ارشاد استان خوزستان، پنجشنبه ۳۰ تیر، پس از لغو کنسرت سیروان خسروی در اهواز گفت که دستور لغو کنسرت‌های موسیقی در «شورای تامین استان» صادر شده است. به گفته او، این نهاد بالادستی است و امکان مخالفت با تصمیم‌های آن وجود ندارد.

مدیرکل ارشاد استان خوزستان همچنین گفت طبق دستور شورای تامین استان، تمامی کنسرت‌های موسیقی در اهواز تا اطلاع ثانوی لغو شده‌اند. سخنان این مقام دولتی آشکار می‌کند که اتفاقی مشابه آنچه در مشهد افتاد، در اهواز نیز در جریان است و کنسرت‌های موسیقی در حالی لغو می‌شوند که از اداره ارشاد استان مجوز گرفته‌اند.

سیروان خسروی نیز برای کنسرت‌های ۲۹ تا ۳۱ تیر مجوز داشت، اما پیش از برگزاری کنسرت شب اول، گروهی در مقابل سالن هلال اهواز تجمع کردند و با برگزاری مداحی و درگیری با علاقه‌مندان کنسرت قصد داشتند مانع اجرای آن شوند. در نهایت هم به‌ صورت شفاهی به سیروان خسروی گفته شد که باید کنسرت را لغو کند.

این خواننده موسیقی پاپ در اینستاگرام ماجرا را شرح داد: «با توجه به اینکه تیم ۲۲ نفره ما از شب قبل کنسرت، مشغول آماده‌سازی (سازه، استیج، نور، صدا، LED و …) بود و از طرف دیگر ۵۰۰۰ مخاطب از یک هفته پیش بلیت‌های کنسرت را خریداری کرده بودند و برای حضور در این اجرا لحظه‌شماری می‌کردند و از آنجا که دلیل قانونی برای لغو این کنسرت وجود نداشت، زیر بار کنسل کردن کنسرت نرفتم و اعلام کردم که کنسل شدن کنسرت باید فقط با نامه کتبی و از طریق نهاد قانونی اعلام شود. برای من مهم‌ترین نکته، اجرا برای مردمی بود که پنج سال برای دیدن این کنسرت صبر کرده بودند. از یک ساعت قبل از اجرا و در گرمای ۴۸ درجه اهواز، افرادی که مشخص نبود از چه ارگانی هستند از ورود مردم به سالن جلوگیری کردند که البته با پیگیری‌ها و تلاش تیم برگزاری، در نهایت مردم با یک ساعت تاخیر موفق به حضور در سالن شدند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سیروان خسروی در پست خود تصویری را که نشان می‌داد مدیرکل ارشاد خوزستان روز پنجشنبه در نامه‌ای خطاب به انجمن موسیقی خوزستان، لغو مابقی روزهای کنسرت را ابلاغ کرده است، منتشر کرد. خسروی قرار بود سه شب متوالی در اهواز برنامه اجرا کند، اما دو شب آن لغو شد و اجرای شب اول هم با درگیری‌هایی که گروه‌های وابسته به حکومت ایجاد کردند به پایان رسید. در پایان هم شورای تامین استان، دستور لغو تمامی کنسرت‌ها در این شهر را صادر کرد.

با وجود اینکه تمامی شواهد نشان می‌دهد لغو کنسرت‌های اهواز همچون لغو کنسرت‌ها در مشهد یک تصمیم حکومتی است، مسعود فلاحی، سرپرست فرمانداری اهواز مدعی شد که کنسرت سیروان خسروی به دلیل «رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و ترافیک سنگین روبه‌روی سینما هلال» و در پی نامه پلیس راهنمایی رانندگی لغو شد.

فلاحی در بخشی دیگر از سخنانش مدعی شد اعتراض‌ها به برگزاری کنسرت سیروان خسروی تاثیری در لغو این برنامه نداشت. او حتی لغو کل کنسرت‌ها را نیز تکذیب کرد و مدعی شد اگر اداره کل ارشاد خوزستان، مکان مناسب‌تری برای اجرای کنسرت در نظر بگیرد مشکلی وجود نخواهد داشت.

سرپرست فرمانداری اهواز در پاسخ به این سوال که مگر پیش از برگزاری این کنسرت‌ها سازوکار برگزاری مشخص نمی‌شود؟ گفت: «بله این چهارچوب‌ها تعیین شده بود و آن‌ها تقریبا از دو هفته پیش شروع به بلیت‌فروشی کرده بودند، ولی اکنون تعداد مبتلایان و از دست رفتگان کرونا زیاد شده و این مسئله باعث ایجاد مشکل شده است.»

او این ادعاها را در حالی مطرح کرد که مدیرکل ارشاد خوزستان به صراحت گفت: «بر اساس مصوبه شورای تأمین استان، تا اطلاع ثانوی برگزاری کنسرت در اهواز لغو شده است و اداره کل ارشاد در این زمینه تصمیم‌گیرنده نیست.»

آنچه در روزهای گذشته اتفاق افتاد، ماجرای لغو کنسرت‌های موسیقی در مشهد را تداعی می‌کند که به خواست و دستور احمد علم‌الهدی، نماینده خامنه‌ای در مشهد، چند سالی است کنسرت‌های موسیقی در این شهر برگزار نمی‌شود.

علم‌الهدی پیش‌تر گفته بود در حرم امام رضا برگزاری «مراسم طرب» جایز نیست. با این‌ حال، لغو کنسرت‌ها به مشهد محدود نیست و در سال‌های اخیر بارها کنسرت‌های موسیقی در شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، سبزوار، بجنورد و یزد لغو شده‌اند، درحالی‌که تمامی آن‌ها مجوزهای لازم را از اداره کل ارشاد استان گرفته بودند.

بیشتر از فرهنگ و هنر