جو بایدن به کووید-۱۹ مبتلا شد

مسئول کمیته مقابله با کرونا در کاخ سفید می‌گوید بایدن تب ندارد و تنها علایم بیماری‌اش آبریزش بینی، سرفه خشک و احساس خستگی است

آزمایش کرونای جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، منفی بوده است -- Tasos Katopodis/Getty Images/AFP

کرین ژان‌پیر، سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد آزمایش کووید-۱۹ جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، مثبت شده و او «علایم خفیف» این بیماری را نیز از خود بروز داده است.

ژان‌پیر، در روز پنجشنبه، ۲۱ ژوییه ۲۰۲۲، گفت: «امروز صبح آزمایش کووید-۱۹ رئیس جمهور بایدن مثبت شد. او واکسینه است و تزریق دو دوزِ واکسن یادآوری را هم انجام داده است و در حال حاضر نیز علایم بسیار ملایمی از بیماری را تجربه می‌کند.»

به‌گفته سخنگوی کاخ سفید، جو بایدن پس از ابتلا به کووید-۱۹، مصرف قرص پاکس‌لووید (Paxlovid) را آغاز کرده و در حال حاضر دوران قرنطینه را در کاخ سفید پشت سر می‌گذارد. ژان‌پیر همچنین اشاره کرد که رئیس جمهوری آمریکا در دوران قرنطینه مسئولیت‌هایش را به‌صورت کامل انجام خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پاکس‌لووید، داروی ضد ویروس کرونا، به‌وسیله شرکت فایرز تولید شده و، تنها با تشخیص پزشک، برای افراد ۱۲ سال به‌بالای در معرض خطر تجویز می‌شود.

به‌گزارش وبسایت سی‌ان‌ان، اگر چه سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده که افراد مسن در صورت انجام واکسیناسیون کامل به‌صورت چشمگیری در مقابل بیماری مصونیت پیدا می‌کنند و خطر بستری شدن و مرگ‌شان پایین می‌آید، اما با توجه به سن بایدن می‌توان او را در دسته افراد در معرض خطر قرار داد که نیازمند مراقبت‌ ویژه‌اند.

آشیش جا، مسئول کمیته مقابله با کرونا در کاخ سفید، نیز در مورد آخرین وضعیت رئیس جمهوری ۷۹ ساله ایالات متحده آمریکا گفت که او در صبح روز پنجشنبه تب نداشته است و تنها علایم بیماری‌اش آبریزش بینی، سرفه‌های خشک و احساس خستگی است.

جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، نیز در گفتگویی با خبرنگارها گفت آزمایش کووید-۱۹ او منفی بوده و در مورد وضعیت جسمانی همسرش به خبرنگارهای حاضر در دیترویت، یکی از شهرهای ایالت میشیگان، گفت:«چند دقیقه پیش با او [جو بایدن] صحبت کردم؛ او سرحال و خوب است.»

بیشتر از جهان