زنان پنجشیر امنیت ندارند؛ تک‌تیرانداز طالبان یک زن را در پنجشیر کشت

زنان معترض در پنجشیر، وضعیت عمومی را متشنج توصیف کردند و گفتند در وضعیت دشواری زندگی می‌کنند

به‌دنبال قتل یک زن در شهرستان آبشار پنجشیر به دست طالبان، شماری از زنان در این استان، روز سه‌شنبه ۲۸ تیرماه (۱۹ ژوییه)، در فضای بسته اعتراض کردند و خواستار اجرای عدالت شدند. روز یکشنبه ۲۶ تیرماه، تک‌تیرانداز طالبان در شهرستان آبشار پنجشیر یک زن ۴۵ ساله را که مشغول چراندن دام‌هایش در بالای یک تپه بود، هدف حمله قرار داد. معترضان به قتل این زن، وضعیت عمومی در پنجشیر را خفقان‌آور توصیف کردند و گفتند که «زنان در این استان در ناامنی کامل زندگی می‌کنند.»

یکی از زنان معترض به ایندیپندنت فارسی گفت زنی که در این حادثه کشته شد «شریفه» نام داشت، متاهل و مادر شش فرزند بود. او افزود: «این زن در تپه‌ای در حال چراندن دام‌هایش بود که تک‌تیرانداز طالبان به ظن این که او به نیروهای جبهه مقاومت غذا می‌رساند، او را هدف قرار داد.» این منبع آگاه افزود طالبان به مردم محل هشدار دادند که در مورد قتل این زن سکوت کنند «وگرنه کشته می‌شوند». به گفته این منبع آگاه، مقتول همان روز بدون هیچ سروصدایی و حتی بدون این که بستگان نزدیکش مطلع شوند، دفن شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شلیک تک‌تیرانداز طالبان به دامداران و کشاورزان در پنجشیر خبر جدیدی نیست. تاکنون، چندین مورد گزارش شده است که طالبان چوپان‌ها و کشاورزان را به ظن اینکه به نیروهای جبهه مقاومت غذا می‌رسانند، در کوه‌های پنجشیر کشته‌اند. علاوه بر این، ساکنان پنجشیر اوضاع عمومی در این استان را خفقان‌آور توصیف کردند و گفتند که طالبان هر روز به بهانه‌های مختلف شهروندان عادی را گروگان می‌گیرند. این منبع آگاه به ایندیپندنت فارسی گفت که در روزهای اخیر به‌ویژه بعد از کشته شدن زن دامدار، وضعیت در شهرستان آبشار وخیم‌تر شده است. او افزود که طالبان شماری از افراد را به دلایل مختلف روز سه‌شنبه در شهرستان آبشار بازداشت کردند.

در حالی که این روزها طالبان با انتشار عکس‌هایی از پنجشیر در رسانه‌های اجتماعی، از افزایش تعداد گردشگران در پنجشیر خبر می‌دهند، اما زنان این ولایت مدعی‌اند که وضعیت به‌صورت کلی در پنجشیر متشنج است و به‌ویژه زنان هیچ گونه آزادی برای زندگی ندارند. زنان معترض در پنجشیر که با پوشاندن صورتشان در یک فضای بسته اعتراض کردند، خواستار اجرای عدالت به‌ویژه برای زن کشته‌شده به دست تک‌تیرانداز طالبان در پنجشیر شدند. این زنان از طالبان خواستند تا گروگانگیری و کشتار مردم غیرمسلح در پنجشیر را متوقف کنند.