پسر میرسلیم به اتهام همکاری با سازمان مجاهدین خلق در زندان است

مصطفی میرسلیم این خبر را تایید کرده است  

 مصطفی میرسلیم، نماینده اصول‌گرا،‌ و پسرش مهدی میرسلیم- باشگاه خبرنگاران جوان

مهدی میرسلیم، پسر مصطفی میرسلیم، نماینده اصول‌گرا در مجلس تهران، مدتی است که به اتهام همکاری با سازمان مجاهدین خلق در زندان به سر می‌برد. مصطفی میرسلیم روز دوشنبه، ۲۷ تیر ۱۴۰۱ (۱۸ ژوییه) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه، این خبر ‌را تایید کرد. 

مصطفی میرسلیم، وزیر ارشاد دولت هاشمی رفسنجانی در دهه ۱۳۶۰ و نامزد ریاست ‌جمهوری از حزب موتلفه اسلامی در سال ۱۳۹۶، به تسنیم گفته است که پسرش «ظاهرا پس از دو سال مراقبت» در تیر ۱۳۹۸ دستگیر شده و در بهمن همان سال، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس محکوم شده است. دادگاه تجدیدنظر این حکم را تایید کرده است و او در بهمن ۱۳۹۹ به زندان اوین برده شده است. معلوم نیست مهدی میرسلیم در این سال‌ها دقیقا چه مدتی را در زندان بوده است، اما حتی پس از محکومیت قطعی، ظاهرا نزدیک به یک سال را بیرون از زندان به سر برده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میرسلیم عضو «مجمع تشخیص مصلحت نظام» و رئیس شورای مرکزی «حزب موتلفه اسلامی» است که آخرین بار هفت ماه پیش به این سمت برگزیده شد. او در سال گذشته نامزد ریاست «کمیسیون اصل ۹۰» مجلس هم بود، اما ۱۳۵ به ۹۰ در مقابل حسن شجاعی، نماینده اصول‌گرای ابهر، شکست خورد. در چند روز اخیر، شجاعی خود ۸۹ به ۱۳۱ از نصرالله پژمانفر شکست خورد تا ریاست کمیسیون به این چهره «جبهه پایداری» و نماینده مشهد برسد. گفته می‌شد میرسلیم هم قصد داشته است دوباره برای این سمت نامزد شود، اما در نهایت چنین نشد. 

مصطفی میرسلیم به خبرگزاری تسنیم گفته است که هنگام دستگیری پسرش، به او اطلاعاتی داده شده است، و افزوده است: «فکر می‌کنم که اگر زودتر متوجه این مسائل شده بودم، با تنبیه مختصری می‌توانستم او را از این وضعیت نجات دهم.» او افزوده است که در هیچ یک از مراحل بازداشت، بازجویی، محاکمه، و تجدیدنظر پسرش دخالتی نکرده است. 

این نماینده مجلس به تسنیم گفت که مجاهدین خلق از «نقطه‌ضعف» پسرش استفاده کرده‌اند و با او ارتباط برقرار کرده‌اند، اما چون «مهدی هیچ اطلاعات طبقه‌بندی‌ای نداشته»، این کار اثری نداشته است. میرسلیم توضیح نداده است که این «نقطه‌ضعف» دقیقا چیست، اما گفته است: « نقطه‌ضعف مهدى از بدو تولد با او بوده واین مسئله هم جسمی است و هم روحی. من و مادرش هم بسیار تلاش کردیم تا این نقاط ضعف بر شخصیت او تاثیر نگذارد و او بتواند به تدریج که رشد مى‌کند، بدون احساس ضعف و به صورت عادى به تحصیل و زندگى اجتماعى بپردازد و تا حدود زیادى هم موفق بودیم.»

میرسلیم در مورد پسرش گفت که او «بسیار عاطفی، ساده‌لوح و سست‌اراده» است، و این باعث شده است که موفق به امرار معاش نشود، و مجاهدین خلق به همین ترتیب توانسته‌اند به او برسند. او گفت که مهدی در دوران بازجویی «متوجه شد که فریب خورده، و کاملا نادم و افسرده شد». این نماینده افزود که پسرش به همین دلیل در زندان از داروهای آرام‌بخش استفاده می‌کرده است و این باعث ضعف شدید جسمانی‌اش شده است. 

این نماینده مجلس گفت که در زندان به پسرش توهین شده و از او اخاذی کرده‌اند، و او در همین زمینه به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، نامه داده و پاسخ گرفته است. او مدعی شد که وضعیت زندان‌های ایران در حال بهبودی است؛ ادعایی که با یافته‌های گسترده جامعه حقوق بشری ایران مطابقت ندارد. میرسلیم گفت که پسرش در ضمن موفق شده است مرخصی بگیرد و نیمی از حبس او هم مشمول عفو شده است. 

«عبدی مدیا» مستقر در ژنو که پیش از این خبر را منتشر کرده بود این پرسش را مطرح کرده که چطور وقتی بستگان بسیاری از چهره‌های سیاسی وابسته به حکومت زندانی می‌شوند، اخبار آن به سرعت منتشر می‌شود، این وضعیت در مورد مهدی میرسلیم رخ نداده است و حتی خبر دادگاه و محکومیت قطعی آن هم نیز پنهان مانده است.

به گفته «عبدی مدیا»،‌ مهدی میرسلیم بیش از ۲۰۰ روز «غیبت از مرخصی» داشته است، اما دستگیر نشده است و حتی با عفو نیمی از دوران حکم حبس خود نیز مواجه شده است.