برای اولین بار رئيس‌ ستاد ارتش اسرائيل از یکی از کشورهای عرب منطقه دیدار می‌کند

نزدیکی روابط متحدان آمریکا در منطقه، از اهداف اصلی سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، به اسرائيل و عربستان سعودی است

خبرنگار کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل اشاره‌ای به جزئیات این سفر و مقصد رئیس ستاد ارتش اسرائيل نکرد -GIL COHEN-MAGEN / AFP

تنها یک روز پس از پایان سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به اسرائیل، کانال ۱۳ تلویزیون این کشور در گزارشی اعلام کرد آویو کوخای، رئیس ستاد ارتش، قرار است هفته آینده به «یکی از کشورهای عربی» سفر کند.

خبرنگار کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل اشاره‌ای به جزئیات این سفر و مقصد رئیس ستاد ارتش اسرائيل نکرد و گفت نمی‌تواند جزئیات بیشتری ارائه دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه تایمز اسرائیل در گزارشی که شامگاه جمعه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ منتشر کرد، به‌نقل از خبرنگار کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل نوشت این برای اولین بار است که یک رئیس ستاد ارتش اسرائیل قرار است به این کشور عربی سفر کند. اما سایر مقام‌های اسرائیلی تا حالا سفرهایی به این کشور  داشته‌اند.

نزدیکی روابط متحدان آمریکا در منطقه، از اهداف اصلی سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، به اسرائيل و عربستان سعودی است.

طی ماه‌های گذشته، مقام‌های نظامی و دولتی اسرائيل بارها گفته‌اند در حال تلاشند تا با همراهی برخی دیگر از متحدان آمریکا در منطقه یک «پدافند دفاع هوایی مشترک» در خاورمیانه ایجاد کنند.

هدف از ایجاد این پدافند هوایی مشترک، مقابله با تهدیدهای هوایی حکومت ایران و گروه‌های نیابتی وابسته به «سپاه پاسداران»، از جمله تهدیدهای موشکی و پهپادی، عنوان شده است.

بیشتر از جهان