ترامپ: برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد می‌شوم

سی‌ان‌ان‌ به نقل از برخی نزدیکان به ترامپ گزارش داد که او احتمالا در ماه سپتامبر و در روز کارگر تصمیم خود را اعلام می‌کند

ترامپ: اکنون تصمیم برسر اعلام کارزار انتخاباتی قبل یا پس از انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ است-Chet Strange / Getty Images via AFP

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا در یکی از جدی‌ترین موضع‌گیری‌های خود درباره نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ به مجله نیویورک گفت که تصمیم خود را گرفته اما هنوز در حال فکر کردن درباره زمان اعلام آن است.

دونالد ترامپ گفت: «تصمیم بزرگ من این است که این تصمیم را قبل یا بعدش (انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر ۲۰۲۲) اعلام کنم.»

ترامپ با تایید اینکه تصمیم‌اش را برای شرکت در انتخابات گرفته است، گفت: «مساله این است که کی آن را اعلام کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی نزدیکان به ترامپ و مشاوران او بر این باورند که اعلام نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری  ۲۰۲۴ پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر ۲۰۲۲ موضع جمهوری‌‌خواهان را تضعیف می‌کند و بهتر است اعلام کمپین انتخاباتی ترامپ پس از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای انجام شود.

سی‌ان‌ان‌ به نقل از برخی نزدیکان به ترامپ گزارش داد که او احتمالا در ماه سپتامبر و در روز کارگر تصمیم خود را اعلام می‌کند.

گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ از فردای اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ مطرح شده بود. در این مدت بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که ترامپ به‌طور حتم در انتخابات حضور خواهد داشت.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر محبوبیت و مقبولیت جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا به شدت افت کرده است و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد تنها ۳۰ درصد دمکرات‌های هم‌حزبی‌ او موافق حضور دوباره‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری‌اند. سلامت جسمی و ذهنی بایدن و عملکرد دولت او به‌ویژه در سیاست داخلی و اقتصاد از جمله عوامل نارضایتی افکار عمومی از او به شمار می‌رود.

ترامپ با اشاره به این نظرسنجی‌ها گفت: فکر می‌کنم اگر من نامزد شود، خیلی‌ها از نامزدی منصرف می‌شوند، اگر به نتیجه نظرسنجی‌ها نگاه کنید، می‌بینید که خیلی‌ها حتی ثبت‌نام نمی‌کنند.»