جو بایدن: تا آمریکا وجود دارد، اسرائيل هیچ وقت تنها نمی‌ماند

رئیس‌جمهوری اسرائیل مدال رسمی «افتخار» کشور اسرائيل را به جو بایدن اهدا کرد. این بالاترین نشان رسمی در اسرائيل به‌شمار می‌رود

مدال رسمی «افتخار» اسرائیل پیشتر به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان، هم اعطا شده است - Maya Alleruzzo / POOL / AFP

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در ادامه سفر خود به اسرائيل، شامگاه پنجشنبه در اورشلیم با اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، دیدار کرد و گفت تا زمانی که آمریکا هست، اسرائيل هیچ‌گاه تنها نخواهد ماند.

رئیس‌جمهوری اسرائیل در این دیدار، مدال رسمی «افتخار» کشور اسرائيل را به جو بایدن اهدا کرد. این بالاترین نشان رسمی اسرائيل به‌شمار می‌رود.

رئیس‌جمهوری اسرائیل روز پنجشنبه به هنگام اعطای مدال «افتخار» به بایدن، سفر او به اسرائيل را «سفر صلح» توصیف کرد و در ادامه صحبت‌هایش گفت که مشارکت و همکاری‌های آمریکا و اسرائیل، برای پیشبرد صلح، ثبات، رفاه و دموکراسی در خاورمیانه بسیار مهم است.

روزنامه اورشلیم‌پست شامگاه پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱، در گزارشی نوشت مدال «افتخار» اسرائیل تنها به افراد و شخصیت‌هایی اعطا می‌شود که از طریق توانمندی‌ها و خدمات خود، کمک فوق‌العاده‌ای به اسرائیل یا بشریت کرده باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدال رسمی «افتخار» اسرائیل پیشتر به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان، و شمار دیگری از شخصیت‌های بین‌المللی، از جمله هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق ایالات متحده آمریکا، اعطا شده است.

روزنامه تایمزاسرائیل هم روز پنجشنبه در گزارشی نوشت که رئیس‌جمهوری اسرائيل در اقامتگاه رسمی خود در اورشلیم میزبان رئیس‌جمهوری آمریکا بود و در این دیدار هر دو اشاره‌ای نیز به «ایرلندی‌تبار» بودن خود کردند.

سمت «ریاست‌جمهوری» در اسرائيل تا اندازه زیادی «تشریفاتی» است و معمولا از مقام‌های رسمی کشورهای دیگر به هنگام بازدید از اسرائيل، در اقامتگاه ریاست‌جمهوری، در شهر اورشلیم، استقبال می‌شود.

بیشتر از جهان