گرمایش زمین؛ محور سفر دوک و دوشس کمبریج به پاکستان

کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام پس از سفری پنج روزه پاکستان را ترک کردند

دوک و دوشس کمبریج در حالی روز جمعه سفر پنج روزه خود به پاکستان را پایان دادند که در جریان این سفر نسبت تاثیراتی که تغییرات اقلیمی بر پاکستان گذاشته، ابراز نگرانی کردند.

در سومین روز از این سفر، این زوج سلطنتی به رشته‌کوه‌های هندوکش در ولایت خیبر پختونخوا رفته و برای نخستین بار تاثیرات گرمایش زمین بر یخچال‌های طبیعی را از نزدیک مشاهده کردند. 

 

یخچال‌های طبیعی هندوکش منبع تامین آب برای ۱.۶ میلیارد نفر هستند.

دکتر فرخ بشیر، از بخش هواشناسی پاکستان که این زوج را همراهی می‌کرد،‌ در جریان این بازدید تاکید کرد که از بیش از پنج هزار یخچال طبیعی‌ای که در این منطقه وجود دارد، نزدیک به ۷۰ درصدشان در حال کوچک شدن هستند.

 

خانم میدلتون در جریان این بازدید تاکید کرد که افرادی که در معرض این تغییرات قرار دارند نیازمند «آموزش، اطلاع‌رسانی بیشتر و اقدامی سیاسی هستند».

 

یک روز پیش از این بازدید نیز شاهزاده ویلیام در مراسمی در موزه «یادبود پاکستان» گفته بود: «امیدوارم که [در جریان این بازدید] بیاموزیم که چه کارهای دیگری می‌توان برای جلوگیری و کاهش این فاجعه جهانی قریب‌الوقوع می‌توان انجام داد».

 

در کنار دیدار از یخچال‌های طبیعی، در جریان این سفر دوک و دوشس کمبریج از جمله از پرورشگاهی در لاهور و مسجد «پادشاهی» در این شهر نیز دیدار کردند.

بیشتر از زندگی