خط و نشان لکلر برای فرستاپن در اتریش

راننده فراری فاصله‌ خود را با صدرنشین رده‌بندی رانندگان به ۳۸ امتیاز رساند

این نخستین بار بود که لکلر توانست به‌ رغم شروع مسابقه از رتبه‌ای غیر از رتبه نخست، برنده شود-REUTERS/Leonhard Foeger

شارل لکلر، راننده فراری، در پیست اتریش نمایش مقتدرانه‌ای داشت و توانست جلوتر از مکس فرستاپن، راننده ردبول، برنده این مسابقه بزرگ فرمول یک شود. تیم فراری حتی می‌توانست در این رقابت رتبه دوم را هم به دست آورد، ولی موتور اتومبیل کارلوس ساینز اواخر مسابقه آتش گرفت و راننده اسپانیایی آن مجبور به کناره‌گیری شد. 

این اولین برد لکلر پس از سومین مسابقه فصل در استرالیا بود. راننده فراری در آن زمان صدرنشین رده‌بندی رانندگان بود، ولی مشکلات فنی اتومبیلش و اشتباهات استراتژیک تیم، برایش گران تمام شد و به فرستاپن فرصت داد تا از او فاصله بگیرد. پس از مسابقه بزرگ استرالیا، لکلر ۴۶ امتیاز بیشتر از فرستاپن داشت و با برد اتریش، توانست به ۳۸ امتیازی راننده ردبول برسد. فصل فرمول یک به نیمه راه رسیده است و با توجه به یازده مسابقه باقی‌مانده، لکلر هنوز فرصت دارد تا این اختلاف را جبران کند.

این نخستین بار بود که لکلر توانست به‌ رغم شروع مسابقه از رتبه‌ای غیر از رتبه نخست، برنده شود. او در زمان‌گیری بعد از فرستاپن روی رتبه دوم ایستاد، ولی در جریان مسابقه موفق شد سه بار از راننده هلندی سبقت بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لکلر درباره بخت رقابت با فرستاپن گفت: «خوش‌بینی‌ام را حفظ کرده بودم، ولی در هر مسابقه با دردسرهایی روبه‌رو می‌شدیم و به نظر می‌رسید که همه چیز علیه من است. بالاخره توانستیم از این شرایط عبور کنیم و مسابقه خوبی داشتیم. بابت این برد حس خیلی خوبی دارم.»

فراری در این فصل شروع خیلی خوبی داشت و کارشناسان و رقیبان را تحت تاثیر قرار داد، ولی بعد از مدتی با مشکلات نامنتظره‌ای روبه‌رو شد. اوج‌گیری دوباره فراری از مسابقه قبل در پیست سیلوراستون لندن شروع شد که ساینز، راننده دیگر این تیم، برای نخستین بار فاتح یک مسابقه بزرگ فرمول یک شد.

فرستاپن که حین مسابقه در گفت‌وگویی رادیویی با اعضای تیم ردبول از شرایط اتومبیل گله داشت، بعد از مسابقه هم برتری فراری را تایید کرد: «پیش‌بینی می‌کردم که قوی باشند، ولی فکر نمی‌کردم اینقدر قوی. باید شرایط را بررسی کنیم و دلایلش را بدانیم.»

لوئیز همیلتون هم که آخرهفته پرماجرایی داشت، در نهایت روی سکوی سوم مسابقه بزرگ اتریش ایستاد. اتومبیل همیلتون در زمان‌گیری روز جمعه از پیست خارج شد و آسیب دید، تا مرسدس مجبور شود آن را دوباره جمع کند. این سومین مسابقه متوالی است که همیلتون روی سکو می‌ایستد. با این حال، راننده مرسدس اعتراف کرد که هنوز از توان رقابت با فراری و ردبول برخوردار نیستند: «کسب رتبه سوم و چهارم در این مسابقه بازگشت خوبی برای ما است. نباید مغرور شویم و می‌توانیم فاصله‌مان را کمتر کنیم، ولی آن‌ها خیلی سریعند.»

بیشتر از ورزش