معرفی رانندگان فرمول یک امسال

درباره رانندگان تیم‌های مرسدس، فراری و ردبول‌ ریسینگ چه می‌دانید؟

انتخاب شماره ثابت هر راننده به عهده خودش است اما تنها قهرمانان جهان می‌توانند شماره یک را انتخاب کنند - Combo/instagram/f1

اگر از طرفداران رقابت‌های اتومبیل‌رانی فرمول یک باشید، حتما درباره تیم‌های شرکت‌کننده و رانندگان خودروهای مورد علاقه‌تان هم، به‌ویژه در رقابت‌های جنجالی سال ۲۰۲۲، می‌خواهید بیشتر بدانید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه به معرفی رانندگان هر یک از تیم‌‍های مرسدس، فراری و ردبول‌ ریسینگ این فصل رقابت‌های اتومبیل‌های چرخ‌باز می‌پردازیم:

تیم ردبول‌ ریسینگ

- نخستین راننده تیم ردبول و دارنده شماره «یک» رقابت‌های فرمول یک، مکس فرستاپن ۲۴ ساله از هلند است. باید گفت انتخاب شماره ثابت هر راننده بر عهده خودش است، اما فقط قهرمانان جهان می‌توانند شماره «یک» را انتخاب کنند.

فرستاپن در سال ۲۰۱۶ مقام نخست این رقابت‌های سطح اول جهان را برای تیمش کسب کرد و در جایگاه جوان‌ترین برنده تاریخ فرمول یک قرار گرفت.

- راننده بعدی، سرجیو پرز، اهل مکزیک و دارنده شماره ۱۱ رقابت‌های اتومبیل‌رانی فرمول یک تیم ردبول است. او ۳۲ ساله است و نخستین مقام روی سکوی خود را در این مسابقات، به نمایندگی از تیم سائوبر در سال ۲۰۱۲ کسب کرده است.

تیم فراری

- شارل لکلرک، راننده ۲۴ ساله تیم فراری، اهل موناکو و برنده جایزه بزرگ بلژیک در سال ۲۰۱۹ است که با شماره ۱۶، به نمایندگی از تیم فراری با همتایان خود به رقابت می‌پردازد.

- کارلوس ساینز، دومین راننده تیم فراری، اهل اسپانیا است که از سال ۲۰۱۵ در رقابت‌های فرمول یک شرکت می‌کند. او در نخستین سال ورودش برنده جایزه بزرگ استرالیا شد.

ساینز جوان در آخرین دور تعیین خط رقابت‌های امسال فرمول یک بریتانیا توانست نخستین «پول پوزیشن» خود را کسب کند و مکس فرستاپن، قهرمان جهان، را پشت سر بگذارد. این راننده ۲۷ ساله با شماره ۵۵ به میدان مسابقه پا می‌گذارد.

تیم مرسدس

- یکی از رانندگان این تیم، جورج راسل بریتانیایی است و دارنده مقام قهرمانی فرمول ۲ در سال ۲۰۱۸. این قهرمان ۲۴ ساله تیم مرسدس، با اتومبیل شماره ۶۳ مسابقه می‌دهد.

- راننده بعدی این فصل از مسابقات فرمول یک مرسدس، لوئیس همیلتون ۳۷ ساله است که از جمله پرافتخارترین رانندگان تاریخ اتوبیل‌رانی در جهان به شمار می‌رود.

«سر لوئیس همیلتون» بریتانیایی دارای هفت عنوان قهرمانی فرمول یک جهان است که نخستین قهرمانی‌اش را به نمایندگی از تیم مک‌لارن و در سال ۲۰۰۸ به دست آورد. او از سال ۲۰۱۳ به تیم مرسدس پیوست و با قهرمانی‌های پیاپی، نام خود را در کنار شوماخر نشاند.

بیشتر از ورزش