وکلای امبر هرد خواستار محاکمه مجدد جانی دپ شدند

گروه حقوقی امبر هرد می‌گویند بر اساس حقایق تازه‌ای که به دست آورده‌اند، محاکمه انجام‌شده باید غیرقانونی اعلام شود

گروه حقوقی امبر هرد پیش از این نیز ادعا کرده بود حکمی که در روز یکم ژوئن به نفع جانی دپ صادر شد، با شواهد ارائه‌شده در طول دادگاه شش هفته‌ای مطابقت ندارد- EVELYN HOCKSTEIN / POOL / AFP

وکلای امبر هرد با ادعای «خدمات نادرست هیئت منصفه» از درخواست خود برای رسیدگی مجدد به پرونده جنجالی این بازیگر و جانی دپ خبر دادند.

به گزارش گاردین، تیم حقوقی امبر هرد مدعی شدند که حقایق و اطلاعات کشف‌شده در مورد اعضای هیئت منصفه به این معنی است که محاکمه به درستی انجام نشده و محاکمه‌ای که انجام گرفته باید غیرقانونی اعلام شود.

به گفته آنها یکی از اعضایی که به عنوان عضو هیئت منصفه احضار شده بود در دادگاه حاضر نشد و شخص دیگری جایگزین او شد.

در درخواست این وکلا آمده است: «عضو شماره ۱۵ هیئت منصفه همان فردی نبود که در تاریخ ۱۱ آوریل ۲۰۲۲ برای انجام وظیفه احضار شده بود، بنابراین از نظر قانونی نمی‌توانست در این محاکمه حضور داشته باشد.»

در این اسناد همچنین اشاره شده است: «این بسیار نگران‌کننده است که چطور فردی که برای انجام وظیفه در کسوت هیئت منصفه احضار نشده است، در این جایگاه حاضر می‌شود. به‌ویژه این که چنین پرونده‌ای بسیار پرمخاطب بود و تاریخ محاکمه و حضور اعضای هیئت منصفه اهمیت بسیاری داشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وکلای امبر هرد افزودند که موکلشان حق دارد بنا به این موضوع مهم که در تضاد با حقوق دادرسی عادلانه بوده، درخواست تجدیدنظر کند، زیرا روند قانونی مختل شده است.

آنها ضمن تاکید بر این که لازم است دستور محاکمه جدید صادر شود، خواستار این شدند که «سایر اقدامات مناسب دیگر برای جبران این اتفاق انجام بگیرد.»

گروه حقوقی امبر هرد پیش از این نیز ادعا کرده بود حکمی که در روز یکم ژوئن به نفع جانی دپ صادر شد، با شواهد ارائه‌شده در طول دادگاه شش هفته‌ای مطابقت ندارد. 

جانی دپ از امبر هرد، همسر سابق خود به دلیل مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۸ برای واشنگتن‌پست به عنوان یک بازمانده از خشونت خانگی نوشت، شکایت کرد. هرچند در آن مقاله نامی از دپ به میان نیامده بود، وکلای او در دادگاه گفتند اتهام‌هایی که به موکلشان وارد شده، دروغ و افترا بوده است. جانی دپ در این شکایت درخواست غرامتی ۵۰ میلیون دلاری داشت و، پس از آن، هرد نیز در شکایتی علیه دپ  ۱۰۰ میلیون دلار غرامت درخواست کرد.

دادگاه این دو بازیگر به یکی از پرمخاطب‌ترین جلسه‌های محاکمه تبدیل شد. جلسه‌های برگزاری این دادگاه به‌طور علنی از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شد و مخاطبان را در جریان ریز‌ترین و خصوصی‌ترین مسائل زندگی مشترک جانی دپ و امبر هرد قرار می‌داد. 

پس از هفته‌ها شهادت دادن که در آن هرد، دپ‌ و نیز تعدادی از دوستان، خانواده و افراد کارشناس‌ روایت‌هایی بسیار متفاوت از وقایع این رابطه جنجالی را بازگو کردند، هیئت‌ منصفه در مجموع ۱۳ ساعت به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

در نهایت، هرد به پرداخت ۱۰.۴ میلیون دلار غرامت به همسر سابقش محکوم شد. دادگاه جانی دپ را نیز به پرداخت دو میلیون دلار به هرد محکوم کرد.

بیشتر از جهان