وزیر دفاع اسرائیل: حزب‌الله برای حمله به میدان گازی کاریش از پهپادهای ایرانی استفاده کرد

مقام‌های دولتی در اسرائیل بر روی تولید گاز طبیعی از میدان «کاریش» حساب ويژه‌ای باز کرده‌اند

یک هفته بعد از عملیات حزب‌الله لبنان برای هدف قرار دادن میدان گازی «کاریش»، در شرق دریای مدیترانه، در نزدیکی شهر حیفا اسرائیل، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، اعلام کرد حزب‌الله لبنان این عملیات را برای حکومت ایران انجام داد و هواپیماهای بدون‌سرنشینی هم که برای انجام این عملیات به‌‌کار رفت، ساخت ایران بودند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص شنبه هفته گذشته به‌نقل از چند منبع آگاه نظامی نوشت جنگنده‌های اسرائیلی و سامانه پدافند هوایی «باراکِ» سه پهپاد حزب‌الله لبنان را بر فراز دریای مدیترانه هدف قرار دادند.

این نخستین بار بود که از سامانه «باراکِ» برای هدف قراردادن هواپیماهای بدون سرنشین استفاده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌نوشته منابع اسرائیلی، به‌نظر می‌رسد هدف این پهپادها، میدان گازی «کاریش» بود. این منطقه و منابع انرژی آن محل مناقشه اسرائیل و لبنان است.

روزنامه تایمز اسرائیل، روز سه‌شنبه به‌نقل از کارینه الحرار، وزیر انرژی اسرائیل، نوشت میدان گازی «کاریش» در آب‌ها و «منطقه انحصاری اقتصادی» اسرائيل قرار دارد و به لحاظ اقتصادی و استراتژیک برای دولت اسرائيل مهم است.

به‌گفته وزیر انرژی اسرائیل، اسرائیل به هرگونه تلاش برای آسیب زدن به دکل‌ها و تجهیزات میدان گازی «کاریش» واکنش نشان می‌دهد و با ابزارهایی که در اختیار دارد پاسخ خواهد داد.

مقام‌های دولتی در اسرائیل بر روی تولید گاز طبیعی از میدان «کاریش» حساب ويژه‌ای باز کرده‌اند.

اسرائیل ماه گذشته توافق‌نامه‌ای با دولت مصر بر سر انتقال گاز طبیعی به اروپا امضا کرد. انتظار می‌‌رود میدان گازی «کاریش» از ماه سپتامبر فعالیت و تولید خود را آغاز کند.

بیشتر از جهان